شناسهٔ خبر: 98078 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

علیمردانی در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش:

فانی مقبولیتی بین فرهنگیان ندارد/ فعالین ستادهای انتخاباتی روحانی در آموزش و پرورش پست گرفتند

مجلس 43 نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه فانی مدیر اجرایی خوبی نیست، گفت: هر کس که در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی بوده در آموزش و پرورش پستی گرفته است و این یعنی باندبازی و حذف نخبگان از مدیریت کشور.

به گزارش نماینده محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس در موافقت با  استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هیچ یک از فرهنگیان و معلمان از هر سلیقه سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، اعتدالگرایان دوست ندارند وزیری سست و ناکارآمد داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمتر فرهنگی و معلمی را دیدم که از وزیر رضایت داشته باشد، افزود: در چنین شرایطی در کشورهای دیگر شخص وزیر از سمت خود استعفا می‌دهد اما در کشور ما مسئولان دو دستی به میزهای مدیریت چسبیده‌اند.

نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه برخی به ما می‌گویند استیضاح وزیر به مصلحت نبوده و نیست، تاکید کرد: چه مصلحتی بالاتر از معلمان و فرهنگیان؟ چرا همه مسائل را سیاسی می‌کنید؟ آقای فانی شاید برای شغل مشاوری بهترین فرد باشد اما مدیر اجرایی خوبی نیست درحالی که هیچ محبوبیت و مقبولیتی در بین فرهنگیان ندارند.

علیمردانی خطاب به وزیر تصریح کرد: شما تیمی را جمع کردید و بر سر کار گذاشتید که حتی نمی‌توانند خودشان را حرکت دهند، این افراد چطور می‌توانند تحرک و شادابی که لازمه این وزارتخانه است را ایجاد کنند؟

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش نه تنها تحرک ایجاد نشده بلکه سستی و ناکارآمدی موج می‌زند، افزود: به آقای روحانی می‌گویم که بارها اعلام کردند ا ین دولت فراجناحی است. آیا اطلاع دارند که در آموزش و پرورش چه خبر است؟ آموزش و پرورش را نمی‌توان حزبی اداره کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم ادامه داد: هر کس که در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی بوده در آموزش و پرورش پستی گرفته است و این یعنی باندبازی و حذف نخبگان از مدیریت کشور و همین اقدام موجب تبعیض و بی‌عدالتی بین فرهنگیان شده است.

علیمردانی تاکید کرد: برای انتخابات اسفند ماه نگرانیم که ستادهای کل آموزش و پرورش در استان‌ها تبدیل به ستادهای انتخاباتی افراد خاصی شود.

وی با بیان اینکه فانی، اشرافی به مدیران زیرمجموعه خود ندارد، گفت: بسیاری از مدیران وی سیاسی هستند و سیاست‌بازی می‌کنند که برای روشن شدن این موضوع می‌توان به استعفای مدیران کل آموزش و پرورش برای حضور در انتخابات اشاره کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چه گام‌هایی را برای اجرایی شدن سند تحول برداشتید؟ بچه‌های مردم در برخی مدارس دچار سوءتغذیه شده‌اند بنابراین از شما خواهش می‌کنم خودتان استعفا دهید.

فارس

نظرات مخاطبان 1 2

  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۹:۲۳ 0 3

    روحانی کجا از درد فرهنگیان خبر داره
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۲۲:۲۵ 0 3

     خدا ستم کنندگان به قشر فرهنگی را نبخشد
    
                                

نظر شما