شناسهٔ خبر: 98080 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

انصاری در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش:

وضعیت آموزش و پرورش بسیار نابسامان است/واقعیت در روستاهاست نه در کاغذهایی که شما چاپ می‌کنید

مجلس 43 نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش گفت: هنوز دانش آموزانی را داریم که در خوزستان با وجود گرمای طاقت‌فرسا در کانتینر درس می‌خوانند.

به گزارش نماینده محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: من یکی از مدافعان دولت بوده‌ام و ۶ ماه تا یک سال پیش خدمت وزیر رسیدم و مشکلات را به شخص وزیر منتقل کردم اما من را سر کار گذاشتند و به این مشکلات توجه نکردند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: من در دیانت، انسانیت و شرافت آقای فانی جز خیر و نیکی حرفی ندارم بگویم اما وضعیت آموزش و پرورش بسیار نابسامان و نگران کننده است و علت آن به انتصاب مدیران ناتوان، نالایق و ضعیف بر می‌گردد که بیش از شش ماه است درباره عقب ماندگی تحصیلی آموزش آبادان صحبت کرده‌ام اما نه تنها ترتیب اثر نمی‌دهند بلکه اشتباهات را تائید و بر آن تاکید می‌کنند.

انصاری ادامه داد: اگر مدیری به دلیل ناتوانی اشتباه کرده به دلیل آنکه نماینده از آن سخن گفته است با آن مخالفت می‌کنند و به نظر می‌رسد نماینده را نه به عنوان یاور خود بلکه مخالف می‌دانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با کمال تاسف مسئولان به وضعیت مدارس مناطق محروم رسیدگی نمی‌کنند و ما با مشکل جدی در این زمینه روبرو هستیم که آقای جهانگیری و آقای فانی هنوز در روستاهای آبادان مدارسی را داریم که دانش آموزان در کانتینر درس می‌خوانند و این با گرمای طاقت فرسای خوزستان امری سخت است.

وی با اشاره به مشکلاتی در زمینه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس خاطرنشان کرد: شما در زمان رای اعتماد اعلام کردید از سیاسی کردن آموزش و پرورش اجتناب می‌پذیرید اما در عمل خلاف این گونه عمل شد و وضعیت آموزش و پرورش با مدیریت شما بسیار نگران کننده است.

انصاری با اشاره به قانون آموزش رایگان در مدارس خاطرنشان کرد: در برخی از مدارس با توجه به وضعیت نابسامان مردم هنوز از دانش آموزان پول گرفته می‌شود و چرا برای اینکه بگویید کار کرده‌اید در آمارهای خود واقعیت‌ها را بیان نمی‌کنید در حالی که واقعیت در مدارس، روستاها و مناطق محروم کشور است نه در کاغذهایی که شما چاپ کرده‌اید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادغام مدارس روستایی را موجب ترک تحصیل در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: چه جوابی برای این امر دارید مسئولین چگونه پاسخگوی این امر هستند، وضعیت آموزش و پرورش در این زمینه نگران کننده است.

انصاری با اشاره به ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت در جهت بهبود وضعیت معیشتی معلمان شاغل و بازنشسته برای تدوین نقشه راه و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وضعیت معلمان بسیار نگران کننده است و باید به این امر رسیدگی کنید، نگرانی من و استیضاح کنندگان از این  امر است که مسئولین توجهی به این امر ندارند و امیدوارم نمایندگان با رأی خود زمینه تغییر در وضعیت امروز آموزش و پرورش را فراهم کنند.

فارس

نظر شما