شناسهٔ خبر: 98067 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

قاضی‌پور در موافقت با استیضاح فانی:

مدارس روستایی به مراکز ترک اعتیاد تبدیل شده است!

قاضی پور43 یک نماینده مجلس گفت: متاسفانه در برخی از روستاها مدارس به مراکز ترک اعتیاد شهرنشینان تبدیل شده است که این امر برای آموزش و پرورش بسیار تاسف‌آور است.

به گزارش نماینده نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به مدارس مناطق محروم، مرزی و عشایر، گفت: مدارسی که بعضی از خیرین در روستاها احداث کرده‌اند، این مدارس تحویل آموزش و پرورش شده و سپس فروخته شده است.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از این مدارس روستایی به دانشگاه تبدیل شده‌‌اند، همچنین برخی از این مدارس به مراکز ترک اعتیاد شهرنشینان تبدیل شده و آیا این ننگ نیست؟ چرا که خیر اهداکننده زمین آنرا برای آموزش و پرورش اهدا کرده، نه معتادان شهری که فرهنگ روستا را تخریب کنند.

قاضی‌پور با اشاره به مدارس شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه اظهار داشت: متاسفانه هیچ امکانات لازمی برای این مدارس اختصاص داده نشده و آنها همواره از کمبود مواد غذایی گلایه دارند و حال خبر از جمع‌آوری مدارس شبانه‌روزی روستایی می‌آید، آیا این مورد تائید شماست؟ چه کسی دستور جمع‌آوری آنها را داده است؟ آیا این مشکل مدیریتی نیست؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: متاسفانه در جنوب کرمان شاهد مدارس کانکسی هستیم که دانش آموزانش در دمای ۵۰ درجه در آن درس می‌خوانند، آیا دانش‌آموز روستایی تحمل این گرما را دارد؟

قاضی‌پور تاکید کرد: متاسفانه وزرای اسبق آموزش و پرورش بدون رعایت ضوابط نیروهای جدید را در قالب شرکتی استخدام کرده و نیروهای باسابقه را بیرون کردند و در این راستا آموزش و پرورش روستائیان را رها کرده و برای ۶ کلاس یک معلم قرار داده است، آیا این بچه‌های روستا و کارگران خدایی دارند؟ البته که خدایی دارند.

وی با مورد خطاب قرار دادن کابینه دولت یازدهم گفت: متاسفانه آمار بیسوادی در کشور بسیار زیاد است و به خصوص این بیسوادی در روستاها بیشتر نمود دارد، اما با یک سیاست غلط مدارس روستایی‌ها را می‌خواهند جمع‌آوری کنند، به دنبال این اتفاق روستاها تخلیه شده و حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ رشد پیدا می‌کند.

قاضی‌پور اضافه کرد: هزینه تحصیل افراد کم درآمد و مستمری بگیران بالا رفته است، شما به قانون قسم خوردید که به قانون اساسی وفادار بمانید، اما متاسفانه در رتبه‌بندی حقوق تبعیض قائل می‌شوید.

نماینده ارومیه ادامه داد: سخنگوی دولت گفته است که ۲.۵ میلیون تومان در این رتبه بندی قرار دارد اما کدامشان این میزان حقوق را دریافت می‌کنند؟ از صندوق ذخیره فرهنگیان و کارت طلایی چیزی باقی نمانده است.

وی افزود: شما قول دادید که آزمون پیش‌دبستانی در فروردین ماه سال گذشته برگزار شود که این امر اتفاق نیفتاد، آقای فانی روحیه شما کم تحرکی است و این کم تحرکی موجب ضرر آموزش و پرورش شده است، آینده تعلیم و تربیت ۱۲ میلیون دانش ‌آموز و بیش از ۱ میلیون معلم چه خواهد شد؟

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: سیاست‌گذاری نظام تربیت اساس سازندگی کشور است، نقشه راه آموزش و پرورش بومی کردن آن بود که در سند چشم‌انداز توسعه نیز آمده است، بررسی میانگین فعالیت‌های فانی ما را متقاعد نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران

نظر شما