شناسهٔ خبر: 139948 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ابطحی مطرح کرد:

بی‌انگیزگی مدیران در اجرای سند طرح تحول آموزش و پروش

ابطحی/2 عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مدیرانی که شیفتگان مکتب های تربیتی غرب هستند در حالی سند طرح تحول آموزش و پرورش را آرمان گرایانه می دانندکه به راحتی اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش را کلید زدند.

به گزارش «نماینده» محمدجواد ابطحی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و ابراز نارضایتی ایشان از عدم اجرای طرح تحول آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح تحول آموزش و پرورش از دغدغه های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: شهریور ماه سال ۹۵ مصادف با اجرای سند ۲۰۳۰ جلسات متعددی بارئیس یونسکو و دبیر شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه هم تلاش کردیم جایگاه طرح تحول را ارتقا دهیم اما عزم مجریان و مسئولان آموزش و پرورش در اجرای این سند کمرنگ است.

ابطحی با اشاره به رای اعتماد اخیر مجلس به بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کمیسیون آموزش از ایشان تعهد گرفت که پیگیر اجرای سند تحول باشد. آقای بطحایی هم قول داد که اولین اقدام خود را اجرای این سند قرار دهد.امیدواریم فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری انگیزه ای برای مدیران آموزش و پرورش جهت اجرای این سند باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بی انگیزگی مدیران را بزرگترین عامل عدم پیگیری سند طرح تحول آموزش و پرورش خواند و گفت: برخی مدیران که دارای گرایشات تکنوکرات بوده و شیفتگان مکتب های تربیتی غرب هستند در حالی سند طرح تحول آموزش و پرورش را آرمان گرایانه می دانند که به راحتی اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش را کلید زدند.

وی ادامه داد: طرح تحول آموزش و پرورش سندی آرمان گرایانه نیست و قابل اجراست. سند ۲۰۳۰ در حالی در مقطعی کوتاه در کشور اجرا شد که با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما منطبق نبود، اما متاسفانه بخشی از بدنه اجرایی ما اعتقادی به الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی ندارد اما به راحتی اسناد غربی را اجرا می کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: متاسفانه با اجرای ناقص این طرح ضربه های جبران ناپذیری به آن زده شد سال گذشته دولت هدایت تحصیلی را که طبق سند تحول ارشادی بود به صورت اجباری اجرا کرد که موجب نارضایتی مردم شد.

نظر شما