شناسهٔ خبر: 94561 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سلیمانی:

تک نرخی کردن بنزین یعنی دست کردن دولت در جیب مردم

محمد سلیمانی43 نماینده مردم تهران با انتقاد از تک نرخی کردن بنزین و افزایش قیمت آن گفت: این اقدام دست کردن در جیب مردم است و این معنی را می رساند که دولت تفاوتی میان پردرآمدها و کم درآمدها قائل نیست.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیران و اسلامشهر در پایان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی به مسئولان اجرایی، اظهار داشت: دولت در حوزه اقتصاد تدبیر بیشتری به خرج دهد؛ بی تدبیری ها غوغا می کند و تدبیر دولت شده است دست کردن در جیب مردم و هزینه کردن از مال مردم!.

وی افزود: تک نرخی کردن بنزین و افزایش قیمت آن یعنی اینکه دولت هیچ تفاوتی میان کم درآمدها و پردرآمدها قائل نیست؛ دولت باید هزینه های جاری خود را کم کند که این هزینه ها امسال دو برابر هزینه های سال ۹۱ شده و به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سلیمانی تصریح کرد: اگر ۵ تا ۱۰ درصد از این هزینه های جاری کم شود، دیگر نیاز نیست که دولت دست در جیب مردم کند؛ دولت می تواند یارانه پردرآمدها را حذف کند و یا هزینه های جاری خود را از جمله در بخش سفرهای غیرضروری و افزایش حقوق نزدیکان کاهش دهد.

بازی سیاسی در واگذاری باشگاههای ورزشی پسندیده نیست

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به واگذاری باشگاههای ورزشی استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: بازی سیاسی در واگذاری باشگاههای محبوب مردم اصلا پسندیده نیست.  

وی افزود: خودروسازان باید به وظایف اصلی خود در حوزه ارتقای کیفیت و به کارگیری فناوری های روز و کاهش قیمت خودرو بپردازند.

دولت با لطایف الحیل از انتشار فکت شیت سر باز زد/ دیدگاه حاکم در وزارت علوم باعث دفع نخبگان و افت علمی شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با بیان اینکه مردم باید در موضوع هسته ای محرم باشند، اظهار داشت: تذکر من به رئیس جمهور محترم این است که مردم را محرم بداند، دولت به لطایف الحیل از انتشار فکت شیت مذاکرات سر باز زد! حداقل درباره سطح و حجم بازرسی ها، تولید صنعتی و تحقیق و توسعه و نیز وابسته شدن کشور در دهه های آینده با مردم صادق باشد و راست بگوید.

سلیمانی عنوان کرد: دولت نباید مجلس را دور بزند و باید اجازه دهد تا مجلس در متن مذاکرات فعالانه نظارت داشته باشد؛ تاریخ کسانی را که به دنبال دور زدن ملت هستند، نخواهد بخشید.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت مدیریتی وزارت علوم، تصریح کرد: دیدگاه حاکم در وزارت علوم، باعث دفع نخبگان و مشارکت در فراز مغزها شده است؛ افت علمی کشور که به تایید مسئولان دولت یازدهم نیز رسیده و برخی روسای دانشگاهها هم آن را تایید کرده اند، باید اصلاح و برای آن برنامه ریزی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور کمرنگ وزیر علوم در فضای علمی کشور انتقاد کرد و افزود: وزری علوم باید در صحنه دانشگاهها حضور بیشتری داشته باشد در حالیکه ایشان اصلا غایب است و انتظار این است که حضور وی در دانشگاهها و فضای علم و پژوهش بیشتر باشد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ظاهرا دیگران تصمیم می گیرند و ایشان اجرا می کند.  

نظر شما