شناسهٔ خبر: 94745 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

محجوب:

«بنزین تک‌نرخی» بازار را لجام‌گسیخته می‌کند/ دولت تجدیدنظر کند

محجوب43 نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه تک‌نرخی کردن بنزین مدیریت تقاضا را از بین می‌برد و بازار را لجام‌گسیخته می‌کند، گفت: دولت این سیاست را تغییر دهد.

به گزارش نماینده علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدام اخیر دولت در تک‌نرخی کردن بنزین، اظهار داشت: من با این اقدام مخالفم؛ چرا که باعث از دست رفتن مدیریت تقاضا می‌شود.

وی در توضیح این مسئله گفت: مهمترین ویژگی وضعیت سابق در ارائه بنزین به مردم، مدیریت عرضه و تقاضا بود که جلوی آلودگی بیش از پیش محیط زیست و افزایش قیمت و واردات بیش از پیش کالاها را می‌گرفت. اما تصمیم اخیر، بازار را لجام‌گسیخته می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس، در پاسخ به این سئوال که افزایش و تک نرخی کردن قیمت بنزین چه تاثیری بر روی سطح عمومی قیمت ها خواهد داشت، عنوان کرد: به نظر من این تاثیر بیشتر روانی است تا واقعی؛ اما تاثیر اصلی آن در حوزه مدیریت عرضه و تقاضاست که باید از آن بترسیم.

محجوب اظهار داشت: همه حرف ما این بوده است که عرضه و تقاضا را کنترل کنیم تا جلوی آلودگی بیشتر محیط زیست را بگیریم؛ هرچند افزایش ۳۰ درصدی برای قیمت این کالا زیاد نیست، اما در هر صورت این شیوه اجرا آسیب‌زا است.

وی با توصیه به دولت برای تغییر این سیاست گفت: این سیاست قطعاً اشتباه است! البته بحث دونرخی یا تک‌نرخی شدن بنزین مطرح نیست، اما برداشت ما این است که هر چقدر سایر عوامل را کنترل کنیم، مدیریت این بخش آسان‌تر می‌شود.

تنها راه مداخله مجلس، تغییر در قوانین است

نماینده مردم تهران در مجلس، در رابطه با اینکه آیا مجلس به این موضوع وارد می‌شود یا خیر، عنوان کرد: متاسفانه این مجوزها را خود مجلس قبلا داده است و اگر کاری می خواهد انجام دهد، باید قانون را عوض کند. ما به دولت قبل هم مجوز افزایش قیمت بنزین تا ۳ هزار تومان را هم داده بودیم، به این دولت هم گفته‌ایم هر چقدر می‌خواهی اضافه کن!

محجوب خاطرنشان کرد: بر این اساس، مجلس تنها با تجدیدنظر در قوانین مصوب خود می‌تواند در این رابطه وارد شود.

نظر شما