شناسهٔ خبر: 94505 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اقبال شاکری:

افزایش مجدد نرخ کرایه‌ها با تک نرخی شدن بنزین معقول نیست

کرایه تاکسی 43 عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه افزایش مجدد نرخ کرایه‌ها با تک نرخی شدن سوخت معقول نیست، گفت: باید تبعات حذف سهمیه سوخت تاکسی‌ها را با اقدامات حمایتی شهرداری و دولت از تاکسیران‌ها جبران کرد.

به گزارش نماینده، اقبال شاکری در گفت‌وگو با تسنیم درباره حذف سهمیه سوخت تاکسی‌ها اظهار داشت: نباید زمان تغییر نرخ کرایه‌ها با زمان تغییر افزایش نرخ حامل‌های انرژی متفاوت باشد.

وی ادامه داد: شورای شهر طبق قانون موظف است تغییر نرخ حمل و نقل عمومی را برای سال بعدی از سال قبل تصویب کند تا از ۱۵ فرودین اجرایی شود؛ فرمانداری تهران نیز همیشه این مصوبه را نزد خود نگه می‌دارد تا ببیند امکان دارد آن را با افزایش قمیت حامل‌های انرژی هماهنگ کند یا خیر.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: مردم نمی‌توانند با دو بار تصمیم درباره افزایش در نرخ کرایه‌ها مواجه شوند بنابراین با افزایش مجدد نرخ کرایه‌ها موافق نیستم و معتقدم کار غلطی است. این در حالی است که هنگام بررسی نرخ کرایه‌های جدید همه جوانب را می‌سنجیم تا نیازی به افزایش مجدد کرایه‌ها در طول سال نباشد.

وی با تأکید بر این‌که افزایش مجدد نرخ کرایه‌ها با تک نرخی شدن سوخت معقول نیست، گفت: در مصوبه شورای شهر آمده که اگر معاونت حمل و نقل و ترافیک تحلیلی ارائه دهد که تغییر نرخ حامل‌های انرژی در سبد هزینه تاکسی‌ها تأثیر چشمگیری دارد آن را با سایر حمایت‌ها و همکاری دولت جبران کنیم در واقع اگر این تحلیل ارائه شود باید از بسته‌های حمایتی استفاده کرد.

شاکری اظهار داشت: بنابراین پیشنهاد بنده این است معاونت حمل و نقل شهرداری با مشارکت سازمان تاکسیرانی تحلیلی در این زمینه ارائه دهند تا با کمک دولت بسته حمایتی برای تاکسیران‌ها در نظر گرفته شود و نیازی به افزایش مجدد نرخ کرایه‌ها نباشد.

وی با اشاره به این‌که دولت سهم خود را درمترو، جرائم راهنمایی و رانندگی و تاکسیرانی نمی‌پردازد، خاطرنشان کرد: با حذف سهمیه سوخت تاکسیران‌ها به تاکسیرانی و مردم فشار وارد می‌شود و این وضعیت قابل تحمل نیست.

نظر شما