شناسهٔ خبر: 83567 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در حاشیه چالش اخیر میان وزارت بهداشت و محیط زیست ؛

سیبی که از باغ رعیت خورده شد و توپی که به میان خودی ها افتاد !

منتقدان

نماینده-می گویند در دوره یکی از شاهان عصر قاجار توپی جنگی ساخته شد و زمانی که این سلاح امتحان شد توپ به میان خودی ها افتاد و ده ها نفر را کشت و زخمی کرد وقتی شاه از وزیر پرسید این چه سلاحی است پاسخ شنید : اعلیحضرتا ! توپی که خودی را چنین لت و پار می کند ببین با دشمن چه می کند !حدیث این روزهای دولت یازدهم نیز حکایت همان توپ است ‍‍!

هفته گذشته وزیر محترم بهداشت از سوی دولت برای سرکشی و ارائه گزارشی در مورد هوای خوزستان به این دیار سفر کرد و این سفر زمینه ساز انتقادهای فراوانی به معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست شد و کارشناسان و نمایندگان ملت و ...از وی پرسیدند چرا در راستای مسئولیتی که داشته است به خوزستان سفر نکرده و پیگیر حال و روز مردم نشده است .

این سوالات منطقی زمینه ساز حمله شدید مشاور ابتکار به وزیر بهداشت شد .

اسماعیل کهرم در واکنش به حضور « سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت و عدم حضور «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست در روزهای نفس‌گیر خوزستان گفت : هر جا که عکس  و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد!

وی در ادامه با بیان اینکه بنده علت عدم حضور «ابتکار» را در خوزستان نمی‌دانم، ادامه داد: اما سوال اینجاست که آیا نتیجه حضور وزیر بهداشت به خوزستان غیر از شوی رسانه‌ای چیز دیگری بود؟

کهرم با بیان اینکه آیا وزیر بهداشت تفاوت میان بیابان و کویر را می‌داند؟ گفت: «هاشمی» متخصص چشم است بر همین اساس دلیلی ندارد که وی به عراق برای رفع معضل ریزگردها سفر کند. باید ابتکار و جمعی از کارشناسان به این سفر بروند.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است، ادامه داد: بنده حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند.

به هر حال متعاقب این هتاکی مشخص شد که وزیر بهداشت از سوی دولت عازم این سفر شده بود و سازمان حفاظت محیط زیست نیز امروز مجبور به عذرخواهی شد .

در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست سخنان اسماعیل کهرم، مشاور معصومه ابتکار علیه وزیر بهداشت را اظهارنظر شخصی وی عنوان و ضمن عذرخواهی از این بابت تاکید کرد: این سخنان موضع سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

به هر حال در این زمینه گفتنی ها فراوان است ولی زمانی که دولت محترم و کارگزاران آن با خودی ها چنین هتاکانه برخورد می کنند با دیگران چه انتظاری می توان داشت ؟!

و صد البته زمانی که رئیس جمهور محترم منتقدین را بی سواد ، بی شناسنامه ، تازه به دوران رسیده و ...می خواند و می داند از مشاورین چه انتظاری به راستی می توان داشت ؟!

و به گفته شاعر شیرین سخن سعدی شیرازی ؛

اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی

بر آورند غلامان او درخت از بیخ

زمانی که رئیس جمهور محترم آن گونه برخورد کند مشاوران دولت نیز چنین سخن خواهند گفت و عنان از کف داده و با دوستان و کارگزاران دولت چنین سخن خواهند گفت .

به هر حال اخلاق گمشده این روزهای دولت در برخورد با منتقدان است و باید فکری در این باب کرد .

نظر شما