شناسهٔ خبر: 83553 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

توهینِ بدتر از بی‌مسئولیتی‌های ابتکارِ دولت!

اسماعیل کهرم و وزیر بهداشت431 مشاور رییس سازمان محیط زیست که به گفته خود دلیل عدم حضور ابتکار در خوزستان را نمی‌دانست، برای تطهیر بی‌مسئولیتی‌های رییسش ترجیح داد از حربه تحقیر و توهین به وزیر بهداشت استفاده کند. باید منتظر ماند و دید شیخ‌الرئیسِ کابینه در دفاع از وزیرش چه تدبیری می‌اندیشد...

نماینده/ این روزها صحبت از بی مسئولیتی هایِ مسئول محیط زیست بسیار است و انتقادات نسبت به عملکرد ابتکار و بی توجهی اش نسبت به حال ناخوش و نفسگیر خوزستان از سوی رسانه های همسوی خودش نیز غیرقابل جبران خوانده می شود.

در حالی که وزیر پرتلاش کابینه یعنی وزیر بهداشت از هر کوششی برای همدردی و مقابله با بحران خوزستان فروگذار نیست، واکنش مشاور ابتکارِ سازمان محیط زیست توهینی بدتر از بی توجهی خانمِ رییس است.

مشاور رییس سازمان محیط زیست که به گفته خود دلیل عدم حضور ابتکار در خوزستان را نمی دانست، برای تطهیر بی مسئولیتی های رییسش ترجیح داد از حربه تحقیر و توهین به وزیر بهداشت استفاده کند و در گفتگویی اظهار داشت: «هر جا که عکس  و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد!»

اسماعیل کهرم، نتیجه حضور وزیر بهداشت در خوزستان را تنها شوی رسانه ای خواند و گفت: «آیا وی تفاوت میان بیابان و کویر را می‌داند؟ «هاشمی» متخصص چشم است بر همین اساس دلیلی ندارد که وی به عراق برای رفع معضل ریزگردها سفر کند. باید ابتکار و جمعی از کارشناسان به این سفر بروند.» مشاور رییس سازمان محیط زیست البته اشاره نکرده که چه چیزی باعث شده خانمِ رییس و کارشناسان مطبوعه اش تا بحال دست روی دست گذاشته و از رفتن به عراق و تلاش برای رفع معظل ریزگردها امتناع کرده اند!

اگرچه وزیر بهداشت به دلیل مسئولیت مستقیمش در حوزه سلامت بازدید از خوزستان را واجب می دانسته ولی مشاور ابتکار که ظاهراً خبر نداشت که علاوه بر این مسئولیت مستقیم، وزیر بهداشت به دستور رئیس جمهور به خوزستان سفر کرده بنابراین در ادامه توهین هایش در این گفتگو تصریح کرده: آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است و ادامه داد: «بنده حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند».

آقای مشاور که از هیچ توهینی به وزیر کابینه یازدهم فرو گذار نبوده در نهایت راه حل فوری و عاجل را توزیع ماسک‌های رایگان میان مردم خوزستان دانست که از ورود ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرون به ریه  افراد جلوگیری کند وی البته تأکید کرد: «هم‌اکنون از ماسک‌های موجود نخود هم عبور می‌‌کند».

اظهارات آقای مشاور به نظر به علامت سوالها نسبت به بی مسئولیتی ابتکارِ کابینه تدبیر پاسخ داد و بدیهیست که از مشاوره ی چنین مشاورهایی عملکردی بهتر و بیشتر از آنچه تاکنون ن"دیده" ایم، توقعی بی جاست!

اگرچه نه تنها وزارت بهداشت بلکه دولت باید در خصوص ادعای ماسک های نخودی پاسخ دهد ولی آنچه جای سوال دارد سیل هجمه ایست که این روزها به عناوین مختلف از گوشه و کنار در خصوص وزیر سخت کوش کابینه به گوش می رسد. ظاهراً عملکرد و مسئولیت پذیری وزیر بی حاشیه کابینه، بی مسئولیتی های عده ای را بیشتر به چشم می آورد و همین به سایه رانده شدن آنها را به واکنش وا داشته است. باید منتظر ماند و دید شیخ الرئیسِ کابینه در دفاع از وزیرش چه تدبیری می اندیشد...

نظرات مخاطبان 1 2

  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۶ ۱۲:۲۰کامران 1 0

    آقای مشاول! اگر اخبار را به هر دلیلی دنبال نمی کنید و یا از دستورات و ... دولت حداقل در حیطه کاری خودتان بی خبر هستید. لطفا سکوت اختیار کنید.
    یقین دارم آقای دکتر هاشمی با عملکردی که تو این مدت داشتند حتی اگر فرق بین کویر و بیابان را نداند باز از افرادی همچون شما و دیگر مسئولین محترم محیط زیست بهتر و بهتر می تواند کار کند
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۹:۰۸محسن 0 0

    تازه اگر ابتکار هم میرفت چکار میتوانست بکند؟ همون بهتر که وزیر بهداشت رفت چون مشکل مردم سلامتی و بهداشت بود. محیط زیست را یک شبه نمیشود درست کرد برنامه بلند مدت میخواهد. باید به ریشه مشکلات فعلی نگریست که از دولتهای پیشین و ندانم کاریهاشان به ارث رسیده است. 
                                

نظر شما