شناسهٔ خبر: 83451 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسئولان شانه خالی نکنند

سودانی43 نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه محیط زیست مسئول اصلی رسیدگی به آلوگی هوای خوزستان است، گفت: مسئولان نباید با انداختن تقصیر برگردن مسئولان گذشته از رسیدگی به این مسئله شانه خالی کنند.

به گزارش نماینده، ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، پیرامون وضعیت آلودگی هوا در استان خوزستان، اظهار داشت: متاسفانه آلودگی در این استان بسیاری از مردم را با مشکل روبرو کرده و تعداد زیادی از مردم به خاطر مشکلات تنفسی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری و رسیدگی سریع به وضعیت هوای استان خوزستان اشاره کرد و افزود: مسئولان باید به مسئله آلوگی هوای خوزستان توجه کنند، مردم این استان واقعا به سختی کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند و نیاز است مسئولان با دقت و تلاش بیشتری به مشکلات مردم خوزستان در رابطه با آلودگی هوا رسیدگی کنند.

سودانی با بیان اینکه امروز نیاز است برای رفع مشکلات خوزستان اقدامی عملی انجام شود، ادامه داد: سازمان محیط زیست مسئول اصلی رسیدگی به این وضعیت است و باید برای رفع این مشکل بیش از همه تلاش کند. مسئولان نباید با انداختن تقصیر برگردن دیگران از رسیدگی به این مسئله شانه خالی کنند.

این نماینده مجلس به هزینه‌های سنگینی که از آلودگی هوا به کشور و استان خوزستان تحمیل می‌شود، اشاره و تصریح کرد: مسئولان وزارت خارجه نیز برای رفع آلوگی هوای خوزستان نباید وظیفه خود را فراموش کنند، آنها باید از مسئولان کشورهای همسایه با این استان مشکلات را پیگیری کنند تا بتوان ورود ریزگردها را از کشورهای همسایه به خوزستان مهار کرد. البته دستگاه‌های دیگر نیز به سهم خود باید پیگیر موضوع باشند و در حد توان خود برای رفع این مشکل تلاش کنند.

وی در خاتمه افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان هرچه زودتر شاهد برطرف شدن مشکلات مردم خوزستان باشیم. مجلس نیز این موضوع را پیگیری می‌کند و مسلما هر کاری بتواند برای کمک به مردم خوزستان انجام می‌دهد.

نظر شما