شناسهٔ خبر: 80471 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

متن و حاشیه «نماینده» از همایش اصلاح طلبان:

همایشی به نام اصلاح طلبان، به کام فتنه گران

همایش اصلاح طلبان/2 همایش سراسری اطلاح طلبان که امروز با حضور اصلاح طلبان و تعدادی از محکومان فتنه سال ۸۸ برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده- همایش سراسری اصلاح طلبان که ظهر امروز در کانون توحید و با حضور فعالان سیاسی اصلاح طلب و تعدادی از محکومان فتنه سال ۸۸ برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

** در این همایش، محمدرضا عارف، محسن رهامی، مهدی خزعلی، رسول منتجب نیا، محمد زارع فومنی "دبیرکل حزب مردمی اصلاحات"، احمد حکیمی پور، مصطفی کواکبیان، ژاله فرامرزیان، صادق خرازی، عبدالواحد موسوی لاری، حجت الاسلام اشرفی اصفهانی، شهربانو امانی "عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی"، علی شکوی راد "عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت"، فاطمعه راکعی، فاطمه دانشور، نجفقلی حبیبی، ولی الله شجاع پویان "عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران"، علیزاده طباطبایی "وکیل مهدی هاشمی"، سیدهادی خامنه ای، حسین کمالی "مشاور هاشمی رفسنجانی و دبیرکل حزب اسلامی کار"، فخری محتشمی "همسر مصطفی تاج زاده"، الهه کولایی "استاد دانشگاه تهران و نماینده مجلس ششم"، يدالله اسلامي "مدیرمسئول روزنامه توقیف شده فتح"، هدایت‌الله آقایی "عضو حزب کارگزاران سازندگی"، هادی غفاری و ابراهیم اصغرزاده شرکت کرده بودند.

** علی اکبر ناطق نوری، محمدرضا باهنر، علی مطهری از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای شرکت در همایش اصلاح طلبان دعوت شده بودند، اما آنها دست رد به این دعوت زدند و در همایش دوم خردادی ها شرکت نکردند. همچنین غلامحسین کرباسچی "دبیرکل حزب کارگرازان سازندگی" و محمدجواد حق شناس "عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی"، سید محمد رضا خاتمی، جعفر توفیقی، جواد اطاعت، سیدحسین موسوی تبریزی و تعداد دیگری از چهره های شاخص در اردوگاه اصلاح طلبان غایبان همایش بودند.

** شروع مراسم ساعت ۱۳ اعلام شده بود و محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان که به عنوان یکی از سخنرانان در این همایش دعوت شده بود، ساعت ۱۳:۲۰ خود را به خیابان پرچم رساند تا به عنوان اولین چهره شاخص وارد کانون توحید شود.

** همایش اصلاح طلبان ساعت ۱۳:۳۰ با تلاوتی از آیات قرآن کریم رسما آغاز شد و سپس احمد حکیمی پور، ژاله فرامرزیان و رحمان قلی زاده در جایگاه هیئت رئیسه همایش قرار گرفتند.

** احمد حکیمی پور "رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" به عنوان اولین سخنران پشت تریبون رفت و به مدعوین و شرکت کنندگان خیرمقدم گفت و سپس به استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور حداکثری مردم، تلاش برای حضور در انتخابات و وحدت اصلاح طلبان مد نظر ما قرار دارد، پس از او قلی زاده "دبیر اجرایی همایش اصلاح طلبان"، تریبون را در اختیار گرفت و گزارشی از نحوه برگزاری همایش ارائه کرد و در پایان سخنان خود توصیه های هم به اصلاح طلبان شرکت کننده در همایش داشت اما این توصیه ها در طول برگزاری این همایش مورد توجه اصلاح طلبان و سخنرانان قرار نگرفت.

** قلی زاده که دبیرکلی مجمع دانش آموختگان را بر عهده دارد خطاب به اصلاح طلبان گفت: در این همایش شعاری داده نشود و پلاکاردی هم بالا نرود.

** طبق اعلام قبلی حکیمی‌پور، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی سخنرانان اصلی همایش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بودند که بدون اطلاع قبلی به این مراسم نیامده و فقط پیام دادند.

** ساعت ۱۴، پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی "رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" توسط حسینی "سخنگوی حزب اسلامی کار" قرائت شد و پس از آن، قلی زاده از فرامرزیان خواست پیام سیدمحمد خاتمی را قرائت کند.

** قبل از حضور عارف در جایگاه جهت ایراد سخنرانی، کلیپ "ای ایران، ای مرز پرگهر" پخش شد، اکثر شرکت کنندگان از جا بلند شدند و این قسمت از برنامه را همصدا با هم اجرا کردند.

** ۱۴:۱۵ قلی زاده از محمدرضا عارف به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت کرد در جایگاه قرار گیرد و سخنرانی خود را آغاز کند. عارف هم وقتی پشت تریبون رفت ابتدا قرآنی که روی جایگاه قرار داشت را بوسید و از اصلاح طلبان برای برگزاری این همایش و دعوت از او تشکر کرد.

** خبر ورزشی عارف به اصلاح طلبان

** معاون اول دولت اصلاحات قبل از اینکه سخنرانی خود را آغاز کند خبر ورزشی به اصلاح طلبان داد و گفت: خبری دارم که حتما خوشحال می شوید، تا الان تیم ملی ایران یک بر صفر بر قطر پیروز شده است.

** وی در سخنرانی خود به تبیین چهار راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس پرداخت و در پایان سخنانش نقدی به بخشی از اصلاح طلبان که به دنبال آرایش مجلس پنجم در مجلس آینده هستند زد و خطاب به آنها گفت: این تحلیل ها را نکنید، ما نباید به دنبال اقلیت قوی در مجلس باشیم من به اکثریت مجلس آینده خوش بین هستم.

** بر اساس برنامه از پیش تعیین شده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، قرار بود معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از ساعت ۱۵:۰۵ تا ۱۵:۲۵ در گردهمایی اصلاح طلبان سخنرانی کند اما او هم نیامد و قلی زاده که در جایگاه هیئت رئیسه همایش حضور داشت از زهرا شجاعی "رئیس مجمع زنان اصلاح طلب" به عنوان نماینده دولت دعوت به سخنرانی کرد. شجاعی وقتی در جایگاه قرار گرفت گفت: «من نمایندگی از دولت ندارم، اگر هم نمایندگی داشته باشم از دولت اصلاحات است.»

** وی همچنین در سخنرانی خود به حمایت یکی از فتنه گران پرداخت و گفت: به جای من باید یک زن روشنفکر، قرآن پژوه و استاد دانشگاه شرکت می کرد.

** عبدالواحد موسوی لاری "وزیر کشور دولت اصلاحات" و "عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز" یکی دیگر از سخنرانان همایش سراسری اصلاح طلبان بود. وی در سخنرانی خود برای اصولگرایان خط و نشان کشید و بخشی از اصولگرایان را به تندروی متهم کرد و گفت: سخن ما با کسانی که در اردوگاه اصولگرایی هستند، این است که باید با واقعیت‌ها روبرو شوند و به جایی اینکه از افراطی‌ها دعوت کنند تا در محافل و همایش‌های خود سخنرانی کنند، بیایند و با مردم و روشنفکران صحبت کنند.

** مزاح با اقتصاد مقاومتی در همایش اصلاح طلبان

** پس از پایان سخنرانی موسوی لاری نوبت به پذیرایی رسید، مجری برنامه خطاب به شرکت کنندگان به مزاح گفت: پذیرایی ما در حد اقتصاد مقاومتی و پذیرای فقيرانه ای است.

** در قسمت دوم همایش، دبیران کل احزاب و تشکل های عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به ایراد سخنرانی پرداختند، اولین سخنران مصطفی کواکبیان بود.

** او که با هیجان و با صدای بلند سخن می گفت درخصوص حصر مدعی شد: به دنبال محاکمه نیستیم، به دنبال رفع حصر هستیم.  

** زمان سخنان کواکبیان به پایان رسید و باید نوبت را به هادی خامنه ای می داد اما او همچنان مشغول سخنرانی بود، قلی زاده سخنرانی او را قطع کرد و گفت: ممنون، زمان شما به پایان رسیده، کواکبیان هم گفت: این آقای قلی زاده نمی گذارد ما صحبت کنیم، در کنگره حزب مردم سالاری برنامه های خود را خوب تشریح می کنیم.

** سیدهادی خامنه ای "دبیرکل مجع نیروهای خط امام" نسبت به این هیجان کواکبیان واکنش نشان داد و قبل از اینکه سخنرانی خود را آغاز کند به مزاح گفت: من با هیچان صحبت نمی کنم، آرام صحبت می کنم، می توانید وسط سخنرانی بخوابید. (با خنده)

** هادی خامنه ای در سخنان خود به اهمیت قانون و اهداف اصلاح طلبی اشاره و در عین حال از یک راس فتنه حمایت کرد و اظهارداشت: بازگشت به قانون، بازگشت به اصل انقلاب و دوران طلایی انقلاب اسلامی اصلی ترین هدف  اصلاح طلبی است. این همان تعبیری است که برادر عزیزم میرحسین موسوی داشت.  

"چنین جریانی را نمی توان به ضدیت با نظام، اسلام و ارزش ها متهم کرد".

** صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان هم به همراه مجید فراهانی دبیرکل ندا در همایش اصلاح طلبان شرکت کرد و بر خلاف چهره های شاخص که در ردیف مهمانان ویژه می نشستند در انتهای سالن و در جایگاه خبرنگاران قرار گرفت، وقتی دست اندرکاران همایش به سراغ او آمدند تا در جایگاه مهمانان قرار گیرد گفت: همین جا راحت هستم.

** وی در زمانی که سیدهادی خامنه ای در حال سخنرانی بود همایش را ترک کرد، البته قبل از خروج به سوالان خبرنگاران نشسته پاسخ داد.

حمایت از فتنه گران و توهین به نمایندگان و نایب رئیس مجلس

** فاطمه راکعی یکی دیگر از چهره های اصلاح طلب بود که به دعوت هیئت رئیسه در جایگاه قرار گرفت تا با عنوان "نقش زنان در جامعه" سخنرانی کند اما او برخلاف عنوان سخنرانی خود از سران فتنه نام و از آنها حمایت کرد، سخنان او با اعتراض و تذکر قلی زاده مواجه شد اما این تذکر مورد توجه راکعی قرار نگرفت و باز مواضع خود در حمایت از فتنه گران و زندانیان سیاسی را تکرار کرد. زمانی که این نماینده مجلس ششم از فتنه گران و زندانیان سیاسی دفاع می کرد تعدادی هم شعار سیاسی سر می دادند در حالی که دبیر اجرایی همایش اصلح طلبان در ابتدای همایش درخواست کرد شعاری داده نشود.

** رسول منتجب نیا "قائم مقام حزب اعتماد ملی" وقتی به جایگاه دعوت شد، بار دیگر مواضع خود را که در همایش "امتداد اعتماد" پیرامون سران فتنه (موسوی و کروبی) مطرح کرده بود تکرار و در پایان به نمایندگان مردم و نایب رئیس مجلس توهین کرد و ضمن حمایت از علی مطهری، گفت: آرزو می کنم کاش مرجعی بود که نمایندگان و نایب رئیس قانون شکن و هتاک را در مقابل مردم محکوم می کرد.

** مراسم رو به پایان بود که یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب قبل از قرائت بیانیه پایانی پشت تریبون رفت و از حضور فخری محتشمی تشکر کرد و از «بانوی سبز ایران» خواست بایستد تا حضار او را تشویق کنند.

** همایش اصلاح طلبان ساعت ۱۷ با قرائت بیانیه ای که توسط افشین حبیب زاده "عضو خانه کارگر" قرائت شد به پایان رسید.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۲۷ ۰۷:۴۷مجیداعتمادی 1 0

    اصل این همایش حمایت از فتنه گری است
                                

نظر شما