شناسهٔ خبر: 80106 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

با دعوت جنتی از همتای قطری خود؛

حضور قطر در نمایشگاه کتاب تهران قطعی شد

حضور قطر در نمایشگاه کتاب/1 حضور قطر در نمایشگاه کتاب تهران قطعی شد. همچنین وزیر فرهنگ قطر به دعوت همتای ایرانی خود، در ایام برگزاری این نمایشگاه به ایران خواهد آمد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرنگار مهر، همزمان با سومین روز نمایشگاه كتاب دوحه قطر، حمد بن عبدالعزیز الكواری وزیر فرهنگ، هنر و میراث قطر به همراه عبدالله الانصاری، رئیس نمایشگاه كتاب دوحه، در غرفه مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که به نمایندگی از نشر کشورمان در این نمایشگاه شرکت کرده است، حضور یافتند و در دیدار با امیر سعود شهرام نیا مدیرعامل این موسسه، از حضور پررنگ قطر در نمایشگاه کتاب تهران خبر دادند.

در ابتدای این دیدار، شهرام‌نیا از دعوت و پذیرایی گرم طرف قطری تشكر و رسماً از قطر برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران دعوت کرد. الكواری نیز از حضور پرتعداد ناشران ایرانی در این دوره از نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: علاقمند به حضور در نمایشگاه كتاب تهران هستم و امیدوارم هماهنگی لازم برای حضور پررنگ قطر در نمایشگاه كتاب تهران صورت گیرد.

وی در ادامه از ابراز محبت علی جنتی، وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی به جهت دعوت وی برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران تشكر و قدردانی کرد و اظهارداشت: در اولین فرصت و یا ترجیحاً همزمان با برگزاری نمایشگاه كتاب تهران به ایران سفر خواهم کرد.

الكواری در ادامه فرهنگ ایران را برای قطری‌ها بسیار مهم و با ارزش دانست و خواستار مراودات بیشتر فرهنگی بین دو كشور شد. شهرام‌نیا نیز ضمن استقبال از بازدید وزیر فرهنگ قطر از نمایشگاه كتاب تهران، خواستار حضور پرتعداد ناشران قطری در نمایشگاه كتاب تهران و نیز كمك به تسهیل حضور ناشران ایرانی در دوره آتی نمایشگاه قطر شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه كتاب دوحه قطر تا ٢٧ دی ماه در محل همایش های ملی این كشور از ساعت ٩ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۲ دایر است.

نظر شما