شناسهٔ خبر: 68755 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مصلی تنها گزینه موجود برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است

کتابخانه قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اعلام منتفی شدن برگزاری دوره بیست و هشتم این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاههای تهران به دلیل عدم امکان جابجایی زمانی نمایشگاه نفت و پتروشیمی گفت: در حال حاضر مصلی تنها گزینه باقی مانده برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، این خبر را امیر مسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران و قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعدازظهر امروز چهارشنبه نهم مهر در حاشیه نشستی خبری که به منظور اعلام برنامه های ایران در شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت در محل این موسسه برگزار شده بود، اعلام کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره آخرین تصمیم صورت گرفته برای تعیین مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ضمن تشریح وضعیت سه گزینه روی میز شهر آفتاب، محل دائمی نمایشگاههای تهران و مصلای بزرگ امام خمینی، گفت: اولویت ما که انتقال نمایشگاه به محل دائمی بود، با چند مانع و چالش جدی مواجه شد  و مجموعه این بررسی های کارشناسانه ما را به این جمع بندی رساند که بجز مشکلات مربوط به ترافیک که به جهت اینکه هنوز خطوط مترو در مسیر بزرگراه چمران توسعه کافی پیدا نکرده، مشکل تقارن زمانی با نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی نیز در این محل وجود داشت.

وی افزود: چند سالی است که نمایشگاه بین المللی نفت که همانند نمایشگاه کتاب تهران، یک رویداد بین المللی است، به اردیبهشت ماه موکول شده و هر سال هم در روز ۱۶ اردیبهشت آغاز بکار می کند. از آنجا که اگر قرار بر برگزاری هر دو این نمایشگاهها در محل دائمی باشد، می بایست بین آنها دست کم ۱۰ روز فاصله زمانی باشد ما به ناچار می بایست در روزهای پایانی فروردین، نمایشگاه کتاب تهران را برگزار می کردیم  و این مسأله عملا و از جهات متعدد غیر ممکن بود.

وی با بیان اینکه گزینه دیگر برگزاری نمایشگاه کتاب در محل قبلی آن یعنی مصلی است، تصریح کرد: جمع بندی گزارش کارشناسی در خصوص مکان نمایشگاه کتاب تهران آماده و تقدیم آقای صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران شده است و ما هم از ایشان خواهش کردیم که این موضوع را برای تصمیم گیری نهایی به مسئولان مربوطه از جمله شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: فکر می کنم طی روزهای آینده مکان نمایشگاه کتاب تهران به صورت رسمی اعلام و به واحدهای اجرایی ابلاغ شود.

نظر شما