شناسهٔ خبر: 71961 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حسین نجابت در گفتگو با نماینده:

فکر و عملکرد نیلی مانند فرجی داناست/ فکر می کردیم دولت متقاعد شده یک فراجناحی معرفی کند

نجابت آقای نیلی از نظر فکری و عملکردی در راستای آقای فرجی دانا و کسانیست که قبلا به عنوان وزیر علوم معرفی شده بودند.تنها سابقه مدیریتی ایشان همین دورانی است که در دانشگاه تهران سرپرست بودند و نحوه پذیرفتن ایشان به عنوان سرپرست دانشگاه تهران هم طی انتخاباتی صورت گرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی با این شیوه گزینش موافق نبود.

حسین نجابت در گفتگو با نماینده در خصوص وزیر پیشنهادی علوم تأکید کرد: آنچه به طور جدی در مورد آقای نیلی مورد بحث است کارآمدی و کارآیی ایشان در این سمت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد دولت با معرفی آقای نیلی میخواهد به مجلس این مسئله را منتقل کند که «چرا آقای فرجی دانا را استیضاح شده است» ظاهراً نگاه دولت اینگونه است؛ و به همین دلیل آقای نیلی معرفی شده اند. چون دولت از استیضاح آقای فرجی دانا راضی نیست در تلاش است که این پیام را در قبال معرفی آقای نیلی به مجلس منتقل کند.

وی در ادامه اظهار داشت: آقای نیلی از نظر فکری و عملکردی در راستای آقای فرجی دانا و کسانی است که قبلا به عنوان وزیر علوم معرفی شده بودند و به نظر همان خط مشی را ادامه خواهند داد. اینکه مجلس آقای نیلی را بپیذیرد یا خیر مورد سوال جدی است و فردا (چهارشنبه، روز رأی اعتماد) یکی از اساسی ترین سوالها، سوال کارآمدی آقای نیلی است چون تنها سابقه مدیریتی ایشان همین دورانی است که در دانشگاه تهران سرپرست بودند و نحوه پذیرفتن پست ایشان به عنوان سرپرست دانشگاه تهران هم طی انتخاباتی صورت گرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی با این شیوه  گزینش (انتخاب سرپرست از طریق انتخابات) موافق نبود. با وجودی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت خود را اعلام کرده بود در دانشگاه تهران انتخاباتی صورت گرفت و آقای نیلی به عنوان سرپرست انتخاب شد و این سرپرستی تنها پیشینه مدیریتی ایشان است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین تأکید کرد: مجلس انتظار دارد که بر اساس بیانات آقای روحانی مبنی بر فراجناحی و معتدل بودن دولت، به خصوص در محیط دانشگاه که تجربیات تلخی را در گذشته شاهد بودیم، فردی مسئولیت را عهده دار شود که دانشگاه های ما را هم با هوشیاری در سطح بالا حفظ کند و هم خطی و جناحی نباشد. اینکه یک نفر را معرفی کنیم که خطی و جناحی باشد دوباره برخی معظلات دانشگاه در قالب بگومگوهای پرسرو صدا و کم فایده ادامه خواهد کرد و به نفع نظام نیست.

حسین نجابت در نهایت تأکید کرد: فکر می کردیم دولت متقاعد شده است که یک نفر فراجناحی و یا مقبول همگان را معرفی نماید که اینگونه افراد در دستگاه و اطرافیان دولت و آقای روحانی کم هم نیستند. شخصیتی مانند دکتر قاضی زاده که وزیر بهداشت و درمان هستند و همه نمایندگان، مسئولین و دولت از عملکرد ایشان راضی هستند.  در این صورت حتی وزیر پیشنهادی بالای 200 رأی را کسب می کرد.

نظر شما