شناسهٔ خبر: 171327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همتی تاکید کرد؛

عربستان سعودی نمی تواند به تامین امنیت خاورمیانه کمک کند

حسن همتی رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی گفت: عربستان سعودی نمی تواند به تامین امنیت منطقه کمک کند؛ زیرا آمریکایی‌ها تامین کشورشان را عهده دار هستند.

به گزارش «نماینده» حسن همتی به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه « از گفت و گو با ایران استقبال می کنیم به شرطی که تهران ثابت کند امنیت و ثبات در منطقه را تضمین کند» اظهار کرد:  اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه به دلیل تامین امنیت و صلح و ثبات است و هیچگاه برای محقق شدن چنین اتفاق مهمی اغماض نخواهد کرد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس افزود: اظهارات وزیر امور خارجه عربستان که می گوید ایران باید تضمین دهد امنیت منطقه را تامین کند از روی عدم صداقت است؛ چرا که باید از این مقام سعودی پرسید حمله به یمن را چه کسی رقم زده است؟ قطعا عربستان به دنبال ایجاد نا امنی در کشورهای منطقه بوده است.

وی بیان کرد: عربستان شکست سنگینی را از سوی یمنی ها متحمل شده و از سویی هم می داند در روزهای آتی دولت انقلابی ایران روی کار می آید؛ بنابراین دچار یک سرگردانی شده و دست به اظهارات غیر واقعی و متوهمانه ای می زند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: عربستان سعودی نمی تواند به تامین امنیت منطقه کمک کند؛ چرا که ایجاد امنیت کشورش بر عهده آمریکایی است و تمام منابع خود را در اختیار ایالات متحده قرار داده تا چنین اتفاقی را برایشان رقم بزنند؛ لذا با این تفاسیر سعودیها می توانند در ایجاد تامین امنیت در منطقه تاثیرگذار باشند؟

رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: همه موضوعاتی که از سوی مقامات سعودی در خصوص ایران مطرح می شود به این دلیل بوده تا ما از انرژی هسته ای و همچنین ساخت صنایع دفاعی کوتاه بیاییم، اما همگان باید متوجه باشند که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از تولید صنایع موشک دست نخواهد کشید؛ زیرا به دنبال تقویت بنیه دفاعی هستیم؛ ناگفته نماند ما تاکنون در هیچ کشوری مداخله نداشتیم، اما عربستانی ها دست به اقدامات ناجمردانه ضد بشری همچون حمله به یمن زده اند.

نظر شما