شناسهٔ خبر: 171358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان:

اولویت ایران در حوزه بین الملل تعمیق روابط با همسایگان است

مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از اولویت های اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین الملل، تعمیق روابط و توسعه ارتباطات با همسایگان است.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه « از گفت و گو با ایران استقبال می کنیم» اظهار کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران حسن روابط و ارتقا سطح ارتباطات با همسایگان و کشورهای منطقه است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزود: روابط کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی ایران می تواند به تامین امنیت در خاورمیانه کمک کند؛ بالاخره بیگانگان به دنبال پاشیدن بذر نفاق در منطقه هستند؛ لذا اگر اتحاد و همدلی شکل بگیرد، قطعا هزینه تامین امنیت در منطقه کاهش پیدا می کند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: از اولویت های اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین الملل تعمیق روابط و توسعه ارتباطات با همسایگان است؛ البته همسایگان نیز نباید متاثر از ایران هراسی بیگانگان شوند، ضمن اینکه باید بدانند ایران قدرتمند صلح و امنیت را برایشان به بار خواهد آورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ایران اسلامی توسعه، رفاه و قدرتمندی ملت‌های منطقه را خواستار است و هیچگاه برای محقق شدن چنین اتفاق مهمی اغماض نخواهد کرد؛ ضمنا عربستانی ها باید پیش تر چنین مواضع وحدت بخشی را اتخاذ می کردند.

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه باید متوجه باشند که راه مسدود کردن نفوذ بیگانگان و در حقیقت راه برون رفت از بحران ها و چالش های ایجاد شده در خاورمیانه و همچنین ایجاد صلح و ثبات پایدار اتحاد و همدلی است.

نظر شما