شناسهٔ خبر: 171527 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیرضابیگی:

عربستان نگران پیشرفت صنعت هسته ای ایران است

علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با وجود اینکه ریاض متحد آمریکا به شمار می اما به واسطه نوع برخورد بایدن، سعودی‌ها از جانب آمریکا نا احساس امنی می کنند و پشت گرمی قبل را دارا نیستند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی با اشاره به ابراز نگرانی مقامات سعودی نسبت به فعالیت هسته ای ایران، گفت: عربستان رقیب منطقه ای جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید هر عاملی بتواند باعث برتری ایران شود مورد نگرانی عربستان سعودی خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه ریاض متحد آمریکا به شمار می اما به واسطه نوع برخورد بایدن چه در جریان رقابت های انتخاباتی، چه اتفاقاتی که پس از آن رخ داد، آمریکا ویزای برخی مقامات عربستان سعودی را تحریم و همین طور حوثی ها را از شمار گروه های تروریستی خارج کرد، سعودی ها احساس نا امنی از جانب آمریکا می کنند و پشت گرمی قبلی را دارا نیستند.

وی اظهار داشت: از این رو سعودی ها تصور می کنند، می توانند با رژیم اشغالگر قدس کار خود را پیش ببرند، از سوی دیگر برداشت آمریکا این است که عربستان سعودی به واسطه ماهیت ضد حقوق بشری رژیمی نیست که بتوان از آن دفاع کرد و اعتبار خود را در گرو ریاض قرار داد.

این نماینده مجلس بیان کرد: این احساس نا امنی و فقدان حمایتی که قبلا از عربستان سعودی صورت می گرفت، باعث شده است بیش از پیش شاهد آشفتگی عربستان سعودی هستیم.

علیرضا بیگی ادامه داد:  اگر دیپلماسی فعال سیاسی از جانب ایران شکل بگیرد و که اطمینان خاطر برای عربستان سعودی ایجاد کنیم چه بسا مانع غلتیدن عربستان در دامن اسرائیل شویم اما این روند غلطی دولت روحانی باعث شد همسایگان دور شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست دولت آقای روحانی پر خسارتی بود که امید داریم در دولت آقای رئیسی مدارا با همسایگان و ایجاد احساس امنیت خاطر در آنها موجب توسعه روابط ایران با همسایگان باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما