شناسهٔ خبر: 169721 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس‌زاده با اشاره به تمایل اعراب به ارتباط با ایران:

کشورهای حوزه خلیج فارس از کاهش سطح روابط با ایران ضرر کردند

 عباس‌ زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است علیرغم اینکه برخی کشورهای عربی روابط خود با ایران را تابع روابط با غربی‌ها کردند، جمهوری اسلامی هیچگاه درهای خود را به‌روی آنها نبسته است.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به تمایل قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به برقراری ارتباط مستقیم با تهران، گفت: به دنبال فشار حداکثری آمریکا، کشورهای حاشیه خلیج فارس روابط خود با ایران را کاهش دادند اما در نهایت این موضوع که با پایان دوره ترامپ و شکست عربستان در یمن همراه شد، با شکست مواجه شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون حتی آمریکایی ها نیز به دنبال گفتگو با ایران هستند اما جمهوری اسلامی به علت بدعهدی ها در همه مسائل به خصوص برجام، این تقاضا را رده کرده است.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه ارتباط کشورهای عربی با ایران، تابع نوع ارتباط غرب با ما شده بود، عنوان کرد: زمانی که خود آمریکایی ها پشت در می ایستند و به دنبال مذاکره با ایران هستند، کشورهای هماهنگ با آنها نیز باید دنبال همین اتفاق بروند.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: با این حال جمهوری اسلامی ایران هیچگاه درهای گفتگو را به روی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حتی عربستان نبسته و از برقراری ارتباط مجدد استقبال می کند چرا که این کاهش سطح روابط نیز تا کنون تنها به ضرر خود آنها تمام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان نیز بعد از گرفتاری هایی که در یمن برای خود درست کرده اکنون به این نتیجه رسیده که مشکلات منطقه را صرفا باید در منطقه حل کرد که کم هزینه ترین راه است./

پایان پیام

نظر شما