شناسهٔ خبر: 169566 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عربستان باید در راستای کشورهای اسلامی گام بردارد

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران از برقراری روابط با سعودی‌ها استقبال می‌کند، گفت: سیاست‌های عربستان در منطقه شکست خورده و آنها به این نتیجه رسیدند که باید با ایران کنار بیایند لذا شرط ما حرکت عربستان در مسیر منافع کشورهای اسلامی است.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی با اشاره به تغییر لحن ولیعهد عربستان در ارتباط با ایران و تلاش این کشور برای برقراری مجدد روابط با جمهوری اسلامی، گفت: بن سلمان در اظهارات خود به تغییر رفتار منفی ایران در منطقه برای برقراری روابط با عربستان اشاره کرده که این موضوع قابل تامل است؛ در واقع جمهوری اسلامی ایران چنین انتظاری از سعودی‌ها دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: هر حرکت جمهوری اسلامی ایران در منطقه در جهت رفع مشکلات جهان اسلام بوده و نمونه آن در برخورد با داعش بود. اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف چیزی نیست که به منافع عربستان آسیب بزند.

مالکی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که عربستان رفتارهای خود را در منطقه تغییر دهد زیرا حضور سعودی‌ها در یمن یا حمایت از برخی جریانات تکفیری در جهان اسلام یا حمایت عربستان از اسرائیل هیچ توجیهی برای کشورهای اسلامی ندارد.

وی اضافه کرد: ما مذاکرات با عربستان را مثبت ارزیابی می کنیم اما مشروط به اینکه این کشور در راستای کشورهای اسلامی گام بردارد، از مذاکرات با سعودی‌ها استقبال می‌کنیم زیرا روابط دو کشور قطعا در منطقه تاثیرگذار است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینکه ایران توانسته در جهت منافع ملی و جهان اسلام توفیقاتی حاصل کند، در تمایل سعودی ها برای مذاکره با ایران تاثیر داشته است. البته سیاست‌های عربستان در منطقه شکست خورده و آنها به این نتیجه رسیدند که باید با ایران کنار بیایند و ما از برقراری روابط با سعودی‌ها استقبال می‌کنیم.

نظر شما