شناسهٔ خبر: 169732 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضائی:

استقبال ایران از تغییر راهبرد ریاض مشروط به پایان سیاست‌های غلط حکام سعودی است

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است عربستان سعودی باید از اقدامات تروریستی خود در کشورهای منطقه به خصوص قتل عام مسلمانان یمن دست بردارد و در این صورت است که جمهوری اسلامی از برقراری روابط با این کشور استقبال خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضائی با اشاره به تمایل و تلاش عربستان برای برقراری دور جدیدی از روابط با جمهوری اسلامی ایران و اعلام همکاری کشورمان در این خصوص، گفت: شکست های پی در پی عربستان سعودی در جبهه مقاومت و بخش های مختلف علیرغم میلیاردها دلار هزینه در افغانستان، پاکستان، یمن و بحرین باعث شد در نهایت به سمت کشور دوست و همسایه ایران بازگردد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: قله شکست عربستان در یمن بود که سعودی ها با وجود مداخله مستقیم و نظامی نتیجه ای جز شکستی مفتضحانه نداشتند لذا در حال تغییر راهبرد خود هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در رفتار با همسایگان به خصوص کشورهای مسلمان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از تغییر راهبرد عربستان استقبال می کند مشروط بر اینکه حکومت سعودی از دخالت بیجا و اقدامات تروریستی در کشورهای منطقه به خصوص کودک کشی و قتل عام مسلمانان یمن، دست بردارد.

پایان پیام/

نظر شما