شناسهٔ خبر: 169693 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقتدایی:

آغاز فصل جدید همکاری‌های ایران و عربستان در گرو پایان خطاهای حکام سعودی است

مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران برای حفظ وحدت و مصلحت جهان اسلام همواره آمادگی خودش را برای ارتقاء همکاری با همسایگان از جمله عربستان اعلام کرده است.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی در خصوص اهداف تغییر لحن عربستان در مقابل کشورمان، گفت: روند مذاکرات وین و برتری قدرت جمهوری اسلامی ایران، همسایگان از جمله سعودی ها را به این نتیجه رسانده که باید بدنبال افزایش تعاملات منطقه ای با چنین کشوری که دارای قدرت برتر است، باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان بخشی از جهان اسلام است لذا دائما این پیام سعودی ها داده شده که به رسالت خود برای پایبندی به آرمان های اسلامی و کمک به جهان اسلام اقدام کنند و خطاهای گذشته را خاتمه دهند، اظهار کرد: در واقع سعودی ها می توانند با دیدگاه سازنده و گفتگو محور، فصل جدیدی از تعامل و همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران را برای خود رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای حفظ وحدت و مصلحت جهان اسلام همواره آمادگی خودش برای ارتقاء همکاری با همسایگان از جمله عربستان را اعلام کرده است، ادامه داد: بدون شک دستیابی به صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای در گرو همکاری های منطقه ای است و این این امر باید بدون دخالت قدرت های فرامنطقه ای باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با پیشنهاد طرح صلح هرمز نشان داد همواره درصدد گفتگو و رایزنی با همسایگان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک هر دو کشور بتوانند برای پیشبرد آرمان های اسلامی همکاری های افزون تری داشته باشند./

پایان پیام/

نظر شما