شناسهٔ خبر: 171177 - سرویس جامعه
منبع: فارس

دهمرده: حضور مهاجران و نبود زیرساخت از عوامل گسترش کرونا در سیستان و بلوچستان است

دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس گفت: حضور مهاجران افغان و پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان و رفت و آمد آنها به این استان و نیز نبود زیرساخت‌های درمانی و همچنین بهداشتی لازم در این استان از عوامل گسترش ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان و به ویژه شمال استان است.

به گزارش «نماینده» حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: ما در استان سیستان و بلوچستان با نبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مواجهیم و همین مسأله تأثیر زیادی بر افزایش کرونا در استان ما دارد.

وی افزود: در حال حاضر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بخش شمالی استان یعنی در سیستان را شاهد هستیم و همان طور که گفتم نبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مشکل ما را بیشتر کرده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما علاوه بر بحث زیرساخت‌ها مشکل نبود پزشک متخصص را هم داریم و در اکثر مناطق مشکل نبود پزشک متخصص مشهود است.

دهمرده خاطرنشان کرد: ما در مرز با افغانستان و پاکستان شاهد تردد زیاد اتباع بیگانه از این کشورها به کشورمان هستیم و همین اتباع بیگانه چه افاغنه و چه پاکستانی‌ها یکی از عواملی هستند که موجب انتقال و شیوع ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی افزود: ما چند روز قبل از آقای نمکی خواسته‌ایم تا برای بازدید میدانی از وضعیت استان به سیستان و بلوچستان سفر کند و ما منتظر سفر وی به استان هستیم.