شناسهٔ خبر: 167885 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهمرده: بیش از مشکل تخصیص بودجه با مشکل توزیع بودجه مواجهیم

دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس گفت: ما در کشور بیش از آنکه با مشکل تخصیص بودجه مواجه باشیم با مشکل توزیع بودجه مواجهیم که این مسئله عامل اصلی باب شدن چانه زنی‌ها برای گرفتن بودجه است.

به گزارش «نماینده» حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات مهم در بحث بودجه این است که اعتبارات تخصیص یافته بر اساس منابع واقعی درآمدی صورت نگرفته و ما با کسری منابع درآمدی در لایحه بودجه مواجهیم.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما هنوز نتوانستیم عدالت را در توزیع بودجه بین استان‌ها رعایت کنیم و همین بی‌عدالتی باعث می‌شود تا استان‌ها برای گرفتن بودجه خود رو به رایزنی و چانه‌زنی و راه‌هایی از این قبیل روی بیاورند.

دهمرده خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در استان‌های مختلف ما شاهد بی‌عدالتی در توزیع بودجه هستیم اگر چه در ظاهر استان‌های محروم‌تر اندکی اعتبار بیشتری تخصیص می‌یابد اما عقب ماندگی‌ها در استان‌های محروم ما به حدی است که این اعتبارات حتی کفاف زیرساخت‌های آن ها را هم نمی‌دهند.

وی افزود: اگر به عنوان مثال بخواهیم استان سیستان و بلوچستان را با استان های دیگر و یکسری استان‌ها مقایسه کنیم استان سیستان و بلوچستان بزرگ نه بزرگراه دارد نه خط آهن گازرسانی و غیره در حالی که بسیاری از استان‌ها از این امکانات و زیرساخت‌ها برخوردار هستند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر هم در بودجه ویژه‌ای هم به استان سیستان و بلوچستان تخصیص یابد صرف چنین مسائلی باید شود و وقتی زیرساخت در استان نیست طبیعتاً کارهای زیادی باید انجام شود که شرایط همانند دیگر استان‌ها شود.

دهمرده خاطرنشان کرد: بودجه استان سیستان و بلوچستان اندکی بیش از دیگر استان‌ها است اما ا آیا وسعت سیستان و بلوچستان به اندازه استان‌های دیگر است یا چند برابر استان‌های دیگر است از سوی دیگر محرومیت در این استان بدیهی است پس اگر بخواهد عادلانه بودجه توزیع شود باید بودجه استان سیستان و بلوچستان ۵ برابر استان‌های دیگر باشد چرا که وسعت خاک آن هم ۵ برابر دیگر استان هاست.

نظر شما