شناسهٔ خبر: 171095 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

یوسفی با محکومیت حملات آمریکا در عراق:

هیچ تفاوتی در میزان جنگ‌طلبی بایدن و ترامپ وجود ندارد

مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه محور مقاومت ایران تبدیل به گفتمان آزادگان دنیا شده است، گفت: این در حالی است که مواضع دوگانه مدعیان حقوق بشر در قبال حملات تروریستی مایه تأسف است.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی ضمن محکومیت حملات شب گذشته آمریکا در عراق، گفت: برخی در داخل، میان سردمداران آمریکایی تفاوت قائل می شدند و تصور می کردند با روی کار آمدن ترامپ جامعه بین الملل و منطقه روی خوش می بیند در صورتی که در میزان دشمنی و جنگ طلبی بایدن و ترامپ با کشورهای منطقه به خصوص مسلمان، هیچ تفاوتی وجود ندارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جامعه غرب، سازمان ملل، شورای امنیت و برخی از کشورهای دیگر چشم دیدن استقلال مردم در سایر کشورها را ندارند، اظهار داشت: وقتی کشوری با تمام سختی‌هایی که پشت سر گذاشته تلاش دارد استقلال خود را حفظ کند، کشوری مانند آمریکا از هر طریقی تلاش می کند این استقلال را از آنها بگیرد.

وی ادامه داد: آمریکا در حملات شب گذشته خود، رسما به حریم هوایی کشوری ورود و آن را بمباران کرد و همواره نیز این پاسخ را دارد که خطای سهوی بوده اما عجیب این است که این خطا هیچگاه شامل حال مواضع تروریست ها نشده است.

اقدامات آمریکایی ها در منطقه ثمره ای جز افزایش تنش ندارد

یوسفی در ادامه با بیان اینکه اقدامات آمریکایی ها در منطقه ثمره ای جز افزایش تنش ندارد، عنوان کرد: قطع یقین زوال آمریکا در منطقه علیرغم میلیون ها دلار هزینه، نزدیک است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه محور مقاومت ایران تبدیل به گفتمان آزادگان دنیا شده است که تفاوتی میان شیعیان و سنی ها قائل نیست، گفت: جای تأسف دارد که شورای امنیت و نهادهای حقوق بشری در قبال اینگونه حملات تروریستی موضع گیری نمی کنند در حالی که اگر تنها یک اتفاق جزئی در کشوری اروپایی بیفتد، بسیاری از سرسپردگان داخلی آنها، عزای عمومی اعلام می کنند.

رژه باشکوه حشدالشعبی در پادگان اشرف خشم آمریکایی ها را برانگخته است

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رژه باشکوه حشدالشعبی در پادگان اشرف با تأکید بر اینکه آمریکا نشان داده دشمن ثبات و امنیت ملت ها به خصوص در غرب آسیا است، ابراز داشت: اگر جوامع غربی مدعی حقوق بشر هستند نباید از رژه و توان امنیتی یک کشور برای رسیدن به اهداف صلح آمیز آن هم در جهت دفاع ناراحت شده و موضع بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حقوق بشر آمریکایی تنها یک بلوف است و بر همگان روشن شده که آنها برای رسیدن به اهداف خود، مردم را نیز فدا می کنند.