شناسهٔ خبر: 171119 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی:

آمریکا با ادعای حقوق بشر، دسترسی ایران به واکسن خارجی کرونا را محدود کرد

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که تحریم دارو و واکسن کرونا از خارج، نمونه ای از حقوق بشر آمریکایی است.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی، تحریم دارویی و خرید واکسن خارجی کرونا علیه ایران است، در حالی که ایالات متحده آمریکا مدعی رعایت حقوق بشر بوده، اولین حق را از مردم ایران ضایع کرده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنگ یمن و فقر مردم این کشور نمونه دیگری حقوق بشر آمریکایی است، کودکان یعنی از فقر و گرسنگی در بدترین شرایط قرار دارند اما آمریکا با همه ادعایی که در زمینه حقوق بشر دارد گامی برای اتمام جنگ یمن بر نمی دارد.

وی اظهار داشت: در حالی که آمریکا مدعی مبارزه با تروریست است، شاهد بودیم در عراق و سوریه و افغانستان با حمایت از گروه های تروریستی از جمله داعش امنیت مردم منطقه را به خطر انداخت این نوع رفتار در تضاد با حقوق بشر است و نمی توان ادعای آمریکا در این زمینه را پذیرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید چهره واقعی آمریکا به جهان نشان داده شود، گفت: باید در اذهان عمومی موارد نقض حقوق بشر از طرف آمریکا بیان شود تا مردم با چهره واقعی کاخ سفید آشنا شوند و بدانند آنچه ادعا می شود صحت ندارد و پشت پرده آمریکا عامل اصلی ضایع شدن حقوق ابتدایی مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حقوق بشر آمریکایی این روزها خود را در کشورهای پر تنش منطقه نشان می دهد که باید با همکاری کشورهای همین منطقه پای آمریکا را از منطقه برید و حقوق بشر واقعی را اجرایی کرد.

نظر شما