شناسهٔ خبر: 40216 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

چه کسی دارد امام را از خانه اش بیرون میکند؟ (۵)

ربع قرن انتظار برای ساخت یک حرم

حرم امام 1 حرم امام سرنوشت نامعلومی دارد، تنها بخش روشن ماجرا اینجاست که ربع قرن زمان برای ساخت این بنا کافی نبوده است، و تولیت حرم امام برای این مساله پاسخگو نیست.

نماینده محمدعلی الفت پور؛

اشاره: آقای حاج حسن آقا خمینی ... یک خوابی دیده بودند ... حدود دو ماه قبل، بعضی از بزرگان اطلاع دارند، ایشان گفتند که من خواب دیدم امام (ره) به من فرمودند که؛ حسن! من را دارند از این خانه بیرون می کنند. [سید حسن خمینی] گفتم: آقا چه کسی شما را از این خانه بیرون می کند؟ بازخواب دیدم دوباره که امام (ره) فرمودند: حسن! من را دارند از این خانه بیرون می کنند! تا سه مرتبه من این خواب را دیدم ...

 

این چند سطر بخش‌هایی از آخرین حرف های «آیت الله توسلی» قبل از فوت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

این نوشتار در پی آن است که زوایای جدیدی از اتفاقات، رویکردها و منش مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) را بازنمایی کند. برای اینکه خوانندگان بتوانند صادقانه درباره آنچه در این بیست و پنج سال بر موسسه رفته است قضاوت کنند ناچاریم کارنامه ای از عملکرد موسسه را در پیش دیدگان آنها بگشاییم.

 

حرمی که۲۴ سال است کارگرانش مشغول کارند

 اخیراً برای چندمین بار در دو دهه گذشته بخش هایی از حرم تکمیل نشده بنیانگذار انقلاب اسلامی تخریب و مورد بازسازی مجدد قرار گرفت. گویی در طول زمانی نزدیک به ربع قرن متولیان حرم و مسئولان، فرصت و مجال رسیدگی به این مضجع شریف را نداشته اند.

 

در روزگاری که یک مهدکودک، تعمیرگاه اتومبیل، تولید کننده عرقیات گیاهی و ... هر کدام برای خود سایت و وبلاگ اختصاصی دارند، حرم امام راحل حتی در سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمت الله علیه نیز یک بخش جداگانه ندارد، چه رسد به اینکه در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها جایگاه ویژه ای داشته باشد.

 

 

 جمع آوری سنگ های مربع برای جایگزینی با سنگ های مستطیل!

توجه به حرم امام محدود می شود به نیمه دوم اردیبهشت و نیمه اول خرداد و پس از ۱۵ خرداد دوباره فراموش می شود. حرم امام سرنوشت نامعلومی دارد، تنها بخش روشن ماجرا اینجاست که ربع قرن زمان برای ساخت این بنا کافی نبوده است، و تولیت حرم امام برای این مساله پاسخگو نیست.

 

فارغ از ربع قرن نادیده گرفتن ساخت حرمی باشکوه برای امام بزرگوار که می توانست جنبه های معنوی و روانی مثبتی برای جامعه اسلامی داشته باشد، امروز با توجه به بیداری اسلامی و اینکه این گنبد نورانی می تواند قلب تپنده ی مشتاقان و مبارزان مسلمان را جذب خود نماید، رسیدگی به حرم ضرورت دوچندانی پیدا کرده است.

 

بارها مسئولین اجرایی حرم امام از اتمام کار حرم سخن گفته اند ولی هیچ گاه به وعده خود عمل نکردند. رئیس ستاد اجرایی، طراحی و ساخت مجموعه حرم مطهر حضرت امام خمینی در آخرین اظهار نظرهای خود از اتمام این پروژه در سال ۸۸ سخن گفته بود. این در حالی است که منابع مالی موسسه تنظیم و نشر به غیر از تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی سالانه ۱۰ میلیارد تومان است. لازم به ذکر است این ارقام تنها بخشی از بودجه هایی است که این موسسه به نام حضرت امام خمینی دریافت می کند یا از طریق موسسات اقتصادی اش کسب می کند.

 

 

سیدمحمد خاتمیبذل و بخشش املاک موسسه امام به دفتر سید محمد خاتمی

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در تماس تلفنی با مجید انصاری نظر وی را درباره خبر برخی خبرگزاری ها در خصوص  برگزاری مراسم ضیافت افطاری سید محمد خاتمی در دفتر موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی را جویا شد. مجید انصاری نیز با بیان اینکه مراسم چهارشنبه شب در محل دفتر حجت الاسلام سید محمد خاتمی برگزار شده تاکید کرده است برگزاری آن در محل دفتر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) کذب محض می باشد.

 

بله آقای انصاری درست می گویند  این جلسه در محل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برگزار نشده است و برخی از سایت ها در بیان چنین مطلبی دچار اشتباه شده اند؛ ولی جا دارد اینجا یک سوال از محضر آقای سید محمد خاتمی پرسیده شود و آن این سوال است که جناب خاتمی افطاری شما در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برگزار نشده است ولی آیا محل دفتر شما نیز متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نیست که با بذل و بخشش نصیب شما شده است؟

 

آقای انصاری این کوس رسوایی آنقدر بلند زده شده که روزنامه های اصلاح طلبی چون اعتماد نیز از آن چنین یاد می کنند: «گرچه امام در زمان حیات شان با حمایت از چپ گرایان بزرگ ترین حامی این طیف محسوب می شدند! اما این بار در غیاب «امام خمینی» نوادگان و بیت او به دلجویی از چپ ها برخاستند.» در جریان باز پس گیری دفتر کار سیدمحمد خاتمی پس از پایان ریاست جمهوری هشت ساله بود که اعضای بیت از خاتمی خواستند به بیت امام برود و با در اختیار نهادن دفتری که در زمان حیات امام قسمتی از بیت او به شمار می رفت، حمایت خود از رئیس جمهور اصلاحات را علنی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما