شناسهٔ خبر: 40004 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

به بهانه جشن تولد ۲۵ سالگی یک موسسه

چه کسی دارد امام را از خانه اش بیرون میکند؟ (۱)

امام 1 طی سالیان اخیر کسی به یاد ندارد موسسه مذکور و یا هیچ یک از مسئولان آن، نسبت به سخنان تحریف شده امام راحل و یا اهانتهای جریانهای خاص سیاسی به بنیانگذار انقلاب، کوچکترین عکس العملی نشان داده باشند ...

نماینده - محمدعلی الفت پور؛

امام 1

اشاره: آقای حاج حسن آقا خمینی ... یک خوابی دیده بودند ... حدود دو ماه قبل، بعضی از بزرگان اطلاع دارند، ایشان گفتند که من خواب دیدم امام (ره) به من فرمودند که؛ حسن! من را دارند از این خانه بیرون می کنند. [سید حسن خمینی] گفتم: آقا چه کسی شما را از این خانه بیرون می کند؟ بازخواب دیدم دوباره که امام (ره) فرمودند: حسن! من را دارند از این خانه بیرون می کنند! تا سه مرتبه من این خواب را دیدم ...

 

 

این چند سطر بخش‌هایی از آخرین حرف های «آیت الله توسلی» قبل از فوت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

این نوشتار در پی آن است که زوایای جدیدی از اتفاقات، رویکردها و منش مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) را بازنمایی کند. برای اینکه خوانندگان بتوانند صادقانه درباره آنچه در این بیست و پنج سال بر موسسه رفته است قضاوت کنند ناچاریم کارنامه ای از عملکرد موسسه را در پیش دیدگان آنها بگشاییم.

 

در سال ۱۳۶۷‌ حاج سید احمد خمینی‌ طی نامه ای از پدر بزرگوارش درخواست کرد در مورد چگونگی تنظیم و نشر اسناد و آثار خود اعلام نظر کرده و مرجعی را جهت نظارت و تعیین صحت و سقم آنچه که به نام امام در داخل و خارج کشور منتشر می شود تعیین کند. در پاسخ، امام خمینی در ۱۷ شهریور ۱۳۶۷ طی حکمی مکتوب، مسئولیت تنظیم و تدوین کلیه اظهارات و مدارک مربوط به خود را به احمد خمینی واگذار کرد و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) فعالیت خود را آ‌‌غاز نمود.

 

عدم موضع گیری علیه تحریف و تخریب اندیشه امام در دو دهه اخیر

مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) طی حوادث تلخ به وجود آمده پس از انتخابات سال ۸۸ نه تنها هیچ گاه در برابر شعارهای انحرافی در تضاد با اندیشه امام خمینی (ره) همچون «نه غزه، نه لبنان»، «جمهوری ایرانی» و ... عکس العملی نشان ندادند که همواره با سکوت معنادار خود راه اهانت به آرمان های امام را به وسیله جریان فتنه باز گذارد.

 

در همین راستا بدون محاسبه سکوت تلخ این موسسه پس از اهانت های چهره های افراطی همچون اکبر گنجی، عطاء مهاجرانی، عبدالکریم سروش، محسن کدیور و ... به اندیشه و شخصیت امام خمینی (ره) طی سال های اخیر، اوج رفتار متعصبانه مسئولین این موسسه را باید در پی سکوت تلخ آنان پس از اهانت به تمثال امام (ره) در دانشگاه تهران جستجو کرد که حتی حمید انصاری قائم مقام این موسسه با ارسال نامه ای سرگشاده به رئیس سازمان صدا و سیما از پخش صحنه های اهانت به بنیانگذار انقلاب (ره) گلایه کرده و حتی اصل این موضوع را نیز مورد تردید قرار داد. لکن چند روز بعد، سخنان رهبر معظم انقلاب در ۲۲ آذرماه، پاسخی روشن پیرامون نحوه عملکرد مسئولین این موسسه بود: «به مجردى که دیدید به عکس امام اهانت شد، به جاى اینکه اصل قضیه را انکار کنید، کار را محکوم کنید؛ بالاتر از محکوم کردنِ کار، حقیقت کار را بفهمید، عمق کار را بفهمید؛ بفهمید که دشمن چه جورى دارد برنامه‌ریزى می کند، چه می خواهد، دنبال چیست.»

 

 ادعای «فاقد سند» محشتمی پور پیرامون تطهیر نهضت آزادی

روند عملکرد جناحی و متعصبانه موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) تا جایی است که قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در ۱۸ خرداد ماه حمید انصاری قائم مقام این موسسه در گفتگو با خبرگزاری مهر، به انتشار «پیامکی» پیرامون جمله ای از سوی حضرت امام (ره) درباره یکی از کاندیداهای اصلاح طلب موضع گیری نمود اما طی سالیان اخیر کسی به یاد ندارد موسسه مذکور و یا هیچ یک از مسئولان آن، نسبت به سخنان تحریف شده امام راحل و یا اهانت های جریان های خاص سیاسی به بنیانگذار انقلاب، کوچکترین عکس العملی نشان داده باشند، تا آنجا که حتی پس از ادعاهای «فاقد سند» علی اکبر محشتمی پور در بهمن ماه سال ۸۶ پیرامون تطهیر نهضت آزادی از سوی امام (ره)، هیچ گاه عکس العملی از سوی این موسسه مشاهده نشد.

 

ادامه دارد ...

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۰۳:۰۰احمد 0 1

    سلام. لا اله الا الله! واقعا آدم حیرت می کند... حسن آقا چنین خوابی می بینند، و بعد مواضعشان بعد از آن باز بوی فتنه می دهد... لا اله الا الله!
                                

نظر شما