شناسهٔ خبر: 172458 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حضور وزرای پیشنهادی دفاع و کشور در کمیسیون اجتماعی؛

تأکید بر ساماندهی وضعیت بازنشستگان وزارت دفاع/ ضرورت استفاده از خرد جمعی برای انتصاب استانداران و فرمانداران

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی دفاع و کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در نشست امروز صبح به طور جداگانه بر ساماندهی وضعیت بازنشستگان وزارت دفاع به وزیر پیشنهادی دفاع و ضرورت استفاده از خرد جمعی برای انتصاب استانداران و فرمانداران به وزیر پیشنهادی کشور تأکید شد.

به گزارش «نماینده» مجید انصاری در تشریح نشست صبح امروز (دوشنبه ۲۵ مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور دو وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزیر پیشنهادی کشور برگزار شد، گفت: در نشست با امیر سرتیپ آشتیانی مواردی با توجه به کارکرد کمیسیون، موضوع بازنشستگان نیروهای مسلح و ضرورت توجه به طبقات محروم مطرح شد.

وی افزود: همچنین موضوع تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر مشغول به کار در وزارت دفاع و اکرام بازنشستگان و رزمندگان وزارت دفاع نیز از دیگر موضوعات مطروحه در نشست امروز بود.

انصاری، موضوع میزان آمادگی نیروهای مسلح، اشراف اطلاعاتی و سیاست بازدارندگی فعال جمهوری اسلامی ایران را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز برشمرد.

این نماینده مجلس یازدهم مطرح کرد: در بخش دوم نشست امروز نیز سردار وحیدی وزیر پیشنهادی کشور در کمیسیون حاضر شد که درباره ملاک‌های نحوه انتخاب فرماندران و استاندران توضیحاتی ارائه و به این مسئله تأکید شد که حتماً مجمع نمایندگان هر استان برای انتخاب فرماندار و استاندران  نظر مشورتی دهد. قطعا خرد جمعی به انتصاب و انتخاب  مناسب در کشور منجر خواهد شد.

وی یادآور شد: تأکید بر پیشبرد اهداف در تقسیمات کشوری بر اساس اصول منطقه، پایه و بازبینی لایحه انتخاب با مشورت نمایندگان مجلس و توجه به مسائل و ظرفیت‌های مرزی از دیگر موضوعات مطروحه در حضور وزیر پیشنهادی کشور بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وجود سازمان امور اجتماعی در ذیل وزارت کشور، عنوان کرد: همچنین در خصوص پر رنگ تر شدن این سازمان و تغییر ساختار نظام اداری بر اساس کارآمدی و نه صرفا مسائل سیاسی، مطالبی مطرح شد.

نظر شما