شناسهٔ خبر: 172466 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز

رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد؛

موافقت کمیسیون عمران با برنامه های وزرای پیشنهادی صمت و کار

رضایی کوچی محمدرضا رضایی کوچی پیرامون حضور دو گزینه پیشنهادی وزارت صمت و تعاون در جلسه امروز کمیسیون عمران و مباحث مطرح شده و برنامه های پیشنهادی این دو وزیر پیشنهادی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسات کمیسیون‌های مجلس با وزرای پیشنهادی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز میزبان وزیر صمت و وزیر تعاون و رفاه اجتماعی پیشنهادی دولت در کمیسیون عمران بودیم که به  ارائه برنامه های خود در حوزه های مربوطه پرداختند.

وی ادامه داد: وزیر صمت در خصوص تولید مصالح ساختمانی که نیاز اصلی در بحث جهش تولید مسکن و کنترل قیمت هاست و همچنین ارتقاء کیفیت خودروها و توجه به معادن کشور بحث و گفتگو شد که ایشان قول ارائه گزارش تخصصی ماهانه  به کمیسیون عمران را دادند.

رضایی کوچی تصریح کرد:با توجه به اینکه ۲ برابر نیاز داخل کشور تولید سیمان و فولاد داریم ولی با این حال همچنان با کمبود این مصالح مواجه هستیم که باید راهکاری برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی ارائه کنیم مادامی که نیاز داخلی داریم نباید صادرات انجام دهیم.

وی افزود: طی روزهای اخیر به بهانه قطعی برق شاهد این هستیم که سیمان کمیاب شده در حالیکه همین مصلح در پایانه ها صادر میشود این کار درستی نیست که باید ساماندهی شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نظر اعضای کمیسیون عمران مجلس به برنامه های پیشنهادی وزیر صمت مثبت بود.

وی اظهار کرد: مباحث متعددی در خصوص بیمه همگانی، مجتمع های تولیدی از جمله فولاد و سیمان، اشتغال  و کارآفرینی و مشاغل خرد و بزرگ، بیمه کارگران ساختمانی و ایرلاین آسمان با وزیر پیشنهادی جناب آقای عبدالمالکی انجام شد که ایشان با پاسخ های خوبشان، اعضای کمیسیون را قانع کردند و توانستند موافقت اکثریت قاطع اعضای کمیسیون عمران را جلب کنند.

نظر شما