شناسهٔ خبر: 171222 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان:

ایالات متحده آمریکا نقش مستقیمی در شکل‌گیری بحران افعانستان دارد

علی جدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان گفت: ایالات متحده نقش مستقیمی در شکل‌گیری بحران افعانستان دارد؛ بنابراین همه جریانات سیاسی، مردم و دولت افغانستان باید با همبستگی و اتحاد چنین بحرانی را حل کنند.

به گزارش «نماینده» علی جدی به بحران شکل گرفته در افغانستان و راه حل آن اشاره کرد و گفت: ایالات متحده نقش مستقیمی در بحران ایجاد شده افعانستان دارد و در حقیقت می خواهد با این اقدام حضور خود در این کشور را توجیه کند و به نحوی اعلام کند که اگر نظامیانشان از افغانستان خارج شوند روند نا امنی و بی ثباتی در این کشور بحران ساز می شود.   

نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: احزاب، فعالان سیاسی، دولت و مردم افغانستان باید متوجه باشند که اگر می‌خواهند آرامش و صلح و ثبات را در کشورشان لمس کنند باید با همدیگر مصالحه داشته باشند؛ چرا که بیگانگان هیچگاه نمی خواهند در این کشور امنیت وجود داشته  باشد تا از این طریق به منافع خود دست یابند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان تاکید کرد : افراد صاحب نفوذ در افغانستان و همچنین کشورهای بی طرف منطقه اگر به بحران شکل گرفته در این کشور با جدیت ورود نکنند؛ قطعا اوضاع نابسامان تر خواهد شد و کشورهایی نظیر ایالات متحده هم در این میان به مطامع سیاسی خود دست پیدا خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: بدون شک آمریکایی ها به دنبال صلح و ثبات در افعانستان و کشورهای منطقه نیستند؛ لذا لازم بوده که برای چالش های ایجاد شده در خاورمیانه و همچنین کشور افغانستان اتحاد کافی را داشته باشند تا چنین بحران و معضلی مرتفع شود.

وی اظهار کرد: سیاست های مداخله جویانه ایالات متحده در قبال کشورهای منطقه و افغانستان دچار تغییر نشده است؛ بنابراین ضرورت دارد که امنیت افغانستان به وسیله مردم همین کشور  تامین شود.

نظر شما