شناسهٔ خبر: 171882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده تاکید کرد:

مذاکرات بین الافغانی راهکار مطلوبی برای حل بحران افغانستان

مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بحران افغانستان می تواند با اتکا به مردم و جریانات سیاسی داخلی حل شود.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی به بحران شکل گرفته در افغانستان و راه حل عبور از آن اشاره کرد و گفت: معتقدم شکل‌گیری مناسبات سیاسی برای اداره افغانستان باید متکی به رای مردم باشد و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزود: سرنوشت افغانستان را باید مردمانش رقم بزنند؛ بالاخره بخشی از مشکلاتی که امروزه در افغانستان شاهد آن هستیم به دلیل مداخلات بیگانگان بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پس از چندین سال مشخص شده که امنیت موضوع ساده ای نبوده که بخواهد از سوی بیگانگان برای کشور یا منطقه‌ای تزریق شود در حقیقت امنیت وارداتی هیچ نتیجه ای در برنخواهد داشت؛ بنابراین افغانستان صحنه بارز چنین موضوعی است.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: هر اتفاقی در که در افغانستان شکل بگیرد باید منطبق بر نظر، نگاه و انتخاب مردم این کشور باشد؛ بالاخره آنهایی که برای افغانستان دلسوزی می کنند باید در همین راستا قدم بردارند در غیر اینصورت به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهند کرد و تاوانش را هم مردم مظلوم افغانستان خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها دو دهه در افغانستان حضور دارند و برای تامین امنیت در این کشور هیچ اقدامی انجام نداند و حتی زیرساخت های آنجا را نیز منهدم کردند، پس الان هم باید پاسخگو باشند زیرا کشوری را اشغال کرده اند و سبب شکل گیری درگیری ها فراوانی در افغانستان شده اند.

وی تصریح کرد: مذاکرات بین الافغانی تاثیر بسزایی در حل بحران افغانستان دارد و قطعا جمهوری اسلامی ایران هم از مذاکراتی که باعث ایجاد صلح و ثبات در این کشور شود استقبال خواهد کرد.

نظر شما