شناسهٔ خبر: 171111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

نحوه خروج نظامی های آمریکای از افغانستان عامل اصلی بحران است

آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با انتقاد از عملکرد آمریکا در افغانستان بیان کرد که آمریکا عامل بحران در خاورمیانه است.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری با اشاره به تنش ها اخیر در افغانستان گفت: اتفاقاتی که در افغانستان رقم می خورد نتیجه رفتار و اقداماتی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه داشته اند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا به بهانه مقابله با طالبان، نیروهای نظامی خود را در افغانستان مستقر کرد اما نه تنها این گروه را از بین نبرد بلکه با خروج بی برنامه نیروهای نظامی خود و قرار ندادن سلاح های خود در اختیار ارتش افغانستان، فرصتی فراهم کرد تا این گروه شهرهای افغانستان را تصرف کند.

وی اظهار داشت: آمریکا زمان خروج از عراق بخشی از تجهیزات و امکانات نظامی خود را در اختیار ارتش این کشور قرارداد اما در افغانستان رفتاری متفاوت نشان داد که همین عامل افزایش تنش در افغانستان شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: آمریکا و همپیمانان منطقه او به دنبال ایجاد تنش و نا امنی در منطقه هستند تا بهانه برای ادامه حضورش در منطقه فراهم شود، این در حالی است که نوع حضور آمریکا عامل اصلی تنش ها در منطقه است.

آصفری توصیه کرد: باید گروه های مختلف افغانستان با یکدیگر گفت‌وگو کنند و با حل مشکلات کشور عامل آرامش مردم  افغان و منطقه شوند، ایران نیز می تواند به عنوان همسایه ای که امنیت افغانستان برایش اهمیت دارد، به همگرایی گروه های افغانستانی کمک کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: آمریکا می خواهد نشان دهد که اگر در منطقه حضور نداشته باشد، تنش و نا امنی ایجاد می شود از این رو نحوه خروج نظامی های ایالات متحده از افغانستان، عامل قدرت گیری گروه های تروریستی و اختلاف بین جریان های مختلف افغان شده است.

نظر شما