شناسهٔ خبر: 172600 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو هیئت رئیسه مجلس:

حضور و خروج آمریکا از افغانستان باعث نا امنی در این کشور شد

حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور اشغال گرایانه آمریکا در افغانستان و جنایاتی که در این کشور انجام داد و همینطور خروج غیر مسئولانه و ناگهانی از این کشور هر دو باعث ناامنی و بی ثباتی شد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به شرایط بحرانی این روزهای افغانستان تصریح کرد:در این کشور جریانات مختلفی نقش آفرینی می کنند اما باید سهم  این جریانات در قدرت به میزان مقبولیت آنها در بین مردم تعریف شود و مردم در این باره تصمیم بگیرند.

وی افزود:حالا که پای آمریکایی ها از این کشوربریده شده و نیروهای نظامی آمریکا مجبور به فرار از افغانستان شده اند باید همه در افغانستان در امتداد منافع ملی به دنبال وحدت باشند تا اجازه نقش آفرینی مجدد به نیروهای فرا منطقه ای داده نشود. 

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس تاکید کرد:آمریکا با حضورش در افغانستان و جنایت هایی که در این کشور انجام داد ناامنی زیادی را به وجود آورد و با خروج غیرمسئولانه خود نیز نا امنی را به منطقه آورده است اما به فضا سازی رسانه ای به دنبال این است که بگوید حضورش موجب آرامش افغانستان بوده تا به نوعی اشغال گری خود در سایر نقاط دنیا را توجیه کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:ما نمی توانیم نسبت  به سرنوشت مردم افغانستان بی تفاوت باشیم  و به مردم این کشور توصیه می کنیم با وحدت و انسجام داخلی و استفاده از همه ظرفیت ها دولتی متشکل از همه  جریانات داخلی به میزان مقبولیت مردمی شکل دهند و طالبان نیز از این قائده مستثنا نیست و می تواند به اندازه خود در قدرت نقش داشته باشد.

نظر شما