شناسهٔ خبر: 98355 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل در مجلس دهم حضور خواهند داشت

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ضمن تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق در سیاست، بیان کرد: به نظر می‌رسد در مجلس آینده هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبانی که از اعتدال نسبی برخوردارند حضور داشته باشند.

به گزارش نماینده فاطمه رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از آرایش مجلس دهم، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنم برای دوره بعد هم اصولگرایان در مجلس حضور داشته باشند و هم اصلاح‌طلبانی که از حد اعتدال نسبی برخوردارند با توجه به سبقه کاری‌شان، مردم به آنها اعتماد کنند.

وی مقوله اخلاق در سیاست را موضوعی بسیار مهم و پیچیده دانست که در عین حال ظاهری ساده دارد و گفت: ما به عنوان مسلمان در کنار همه اصولی که باید رعایت کنیم به ویژه در حوزه اخلاق دینی و اخلاق‌مداری که از احکام و دستورات دینی نشأت گرفته است، در عرصه سیاست هم باید این فرهنگ را در نظر داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: همان‌طور که انتظار داریم آحاد مردم و یا نخبگان جامعه در موضوعات مختلفی از جمله فرهنگ، ‌ سیاست، مسائل اجتماعی، ‌ اقتصادی و بین‌المللی که به نوعی با فرهنگ دینی ما گره خورده است اخلاق را رعایت کنند در زمینه سیاست هم همین انتظار می‌رود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این‌که تأکید اسلام بر این است که همه امور و زندگی توأم با اخلاق باشد، ‌ اظهار کرد: طبیعی است که سیاست هم باید این‌گونه باشد و در این‌باره امام (ره)، شهید مدرس و بزرگان دینی ما گفته‌اند که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است.

فاطمه رهبر خاطرنشان کرد: بنابراین اگر قرار باشد از این اخلاق دیانتی که مدنظر است دور شویم سیاست ما، سیاست غربی و یا سیاست‌های سکولاریسم می‌شود که خط قرمز شدیدی در این عرصه ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که نگاه مردم جامعه به نخبگان است، ‌ گفت: نخبگان سیاسی و مسئولینی که در امر سیاست به صورت مستقیم و غیرمستقیم حضور دارند الگویی برای مردم هستند و اگر یک درجه انحراف داشته باشند این مسأله برای مردم خودنمایی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد در این زمینه اگر کوتاهی انجام شده باید ترمیم شود و اصلاح ساختار صورت گیرد که بتوانیم سیاستمدار با اخلاق اسلامی تربیت کنیم که خلق و خوی آن در جامعه مطابق با احکام دینی باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد اخلاق سیاسی وقتی بحثی به میان می‌آید معمولاً نوک پیکان آن به سمت سیاستمداران در دستگاه‌های اجرایی و قوه مقننه است که بیشتر از همه هم در مجلس و دولت خود را نشان می‌دهد، در واقع هر زمان که صحبت از سیاستمدار می‌شود تمام ذهن‌ها به سمت مسئولین اجرایی و مقننه کشور می‌رود.

رهبر خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی شاهد بداخلاقی‌هایی در جامعه بوده‌ایم و طی این مدت فراز و نشیب‌های زیادی وجود داشته است که یکی از پررنگ‌ ترین آنها را در سال ۸۸ بود.

نظر شما