شناسهٔ خبر: 96394 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حدادعادل در نشست رابطین جامعه روحانیت:

اگر دورتر را ببینیم و حدت اصولگرایان آسان می شود

حدادعادل/2 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مانع عمده بر سر وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده این است که عده‌ای از دوستان ما اصرار می‌کنند که ما باشیم و دیگران حتما نباشند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری ها غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، در نشست رابطین جامعه روحانیت و شورای همگرایی اصولگرایان گفت: یک مانع عمده بر سر وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده این است که عده‌ای از دوستان ما اصرار می‌کنند که ما باشیم و دیگران حتما نباشند.

وی در ادامه اظهار داشت: انتخابات ۹۴ با انتخابات ۹۰ از نظر سیاسی، اجتماعی، اوضاع داخلی و خارجی فرق دارد؛ باید در روش‌ها تجدیدنظر کرده و نکات رهبرمعظم انقلاب را نباید فراموش کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، آرمان‌گرایی باید با واقع بینی همراه باشد لذا این یکی از اصلی‌ترین اصول حرکت در مسیر درست است، امروز نفع فردی و تشکیلاتی اصولگرایان در وحدت است، آدم با بصیرت کسی است که نفع آتی را به نفع آنی ترجیح دهد، اگر دورتر را ببینیم و حدت آسان می شود.

غلامعلي حدادعادل، با اشاره به اينکه امام(ره) داشتن يک رهبري تمام عيار و طبق موازين اسلامي را براي ما محيا ساخته اند، گفت: احساس مي کنيم ولايت فقيهي که امام(ره) بر آن تاکيد داشتند، در طول زمان کارايي خود را نشان داده است.

وي افزود: با تمام فشارها و مشکلاتي که طي اين سال ها بر انقلاب اسلامي وارد شد، نظام با دوام ماند و اينکه يک نظام بتواند در برابر همه توطئه ها، جنگ تحميلي و تحريم ها به کار خود ادامه دهد، پيام ارزشمندي دارد.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه پيشرفت هاي علمي که امروز شاهد آن هستيم، سرمايه بزرگي است، تاکيد کرد: ما احساس کرديم که در شرايط سخت مي توانيم کشور را اداره کنيم و امنيت و ثباتي که هم اکنون در ايران حاکم است در هيچ يک از کشورهاي منطقه وجود ندارد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: بايد ساز و کاري فراهم شود که امکان نقد قدرت وجود داشته باشد، اما باعث سستي پايه هاي نظام نشود. مشارکت مردم در انتخابات نشان دهنده مردم سالاري ديني و آزادي در جمهوري اسلامي ايران است و اينها از مزيت هاي نظام ما محسوب مي شود.

حدادعادل با اشاره به اينکه دوام، ثبات و بقاي انقلاب دشمن را بيش از پيش نگران کرده است، گفت: با گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامي دشمن متوجه شده است که نمي تواند بر اساس پيش بيني هايي که در ابتداي انقلاب مي کرد، طي يک مدت دو ماهه يا سه ماهه و يا بيشتر انقلاب اسلامي را از ميان بردارد و هم اکنون دشمن براي نابودي انقلاب دست به کارهاي ريشه اي زده است.

وي ادامه داد: دشمنان اسلام بيداري اسلامي را به سمت جريان تکفيري منحرف کردند و شکل خشن آن يعني داعش با پشتوانه استکبار جهاني، آمريکا و صهيونيست براي جلوگيري از بسط نفوذ انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي در منطقه است.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه داعش در تاريخ اسلام سابقه ندارد، خاطرنشان کرد: داعش پديده اي بسيار مهم است و مساله نخست جهان اسلام در حال حاضر محسوب مي شود.

نماينده مردم تهران با بيان اينکه احساس مي کنيم که آمريکايي ها برنامه دارند به بهانه مذاکرات راه مداخله در امور سياسي، نظامي و داخلي ما را باز کنند، گفت: آنها مي خواهند به بهانه راستي آزمايي و مسائل اين چنيني امضاي ما را پاي چيزهايي بياورند که دوباره پاي آنها را در ايران باز کنند.

حدادعادل تصريح کرد: در کنار همه اين برنامه ها دشمن برنامه ريزي گسترده اي در فضاي جنگ نرم کرده و فضاي امروز انقلاب با فضاي ابتداي انقلاب به طور کلي متفاوت است.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه بايد براي انتخابات امسال آماده باشيم، عنوان کرد: امسال يک انتخابات مهم در کشور داريم و بنده در چهار دوره گذشته شاهد وحدت اصولگرايان بوده ام.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: امروز موانع وحدت اهميت پيدا کرده و ما بايد نگراني هايمان را بررسي کنيم. مانع عمده اي که وجود دارد اين است که عده اي از دوستان اصرار دارند که ما باشيم و ديگران نباشند.

وي با اشاره به اينکه در گذشته قرار بود شوراي متحد اصولگرايان با محوريت آيت الله مهدوي کني تشکيل شود، گفت: بنا بر اين بود که در اين شورا ۱۵ نفر حضور داشته باشند اما عده اي مي گفتند که تا زماني که يک عده اي باشند ما در اين شورا شرکت نخواهيم کرد، اما در آن دوره باز اصولگرايان توانستند اکثريت مجلس را به دست آورند.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس افزود: اصولگرايان بايد هم به تکليف خود عمل کنند و هم صحنه مبارزه را در نظر بگيرند و براي اينکه همه چيز را از دست ندهيم، بايد مقداري انعطاف به خرج دهيم.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اينکه ما بايد تکليف خودمان را مشخص کنيم و ببينيم که مي خواهيم گروه من باشد يا اينکه انقلاب باشد، گفت: يکي از مسائل مهم شيوه هماهنگي و ارتباط تشکل هاي سياسي اصولگرا با جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم است که باعث اختلافاتي مي شود و ما به عنوان اصولگرا اين انقلاب را از روحانيت جدا نمي دانيم و رهبري اين انقلاب از درون حوزه و با مرجعيت بوجود آمده است و ما در حرکات سياسي خود نبايد از روحانيت جدا باشيم.

وي با بيان اينکه قشر خاکستري در انتخابات اهميت بسياري دارد، عنوان کرد: ۶۰ درصد از مردم جامعه ما به صورت فکري، وابستگي تعريف شده اي به اصلاح طلبان و اصولگرايان ندارند و در زمان انتخابات رأي آنها تاثيرگذار است، معمولا قشر خاکستري تحت تاثير جريان و گفتماني قرار مي گيرند که در سه الي چهار ماه مانده به انتخابات برجسته مي‌شوند. ما بايد به اين قشر توجه کرده و شعارهايي را انتخاب کنيم که دغدغه آنها است.

حدادعادل با اشاره به اينکه در شهرستان ها و استان ها شاهد وحدت خوب و بيش از اندازه اي ميان اصولگرايان بوده ام، گفت: نگرانم که تفرقه اي که بين ما در مرکز وجود دارد، وحدت موجود در شهرستان ها و استان ها را تحت تاثير قرار دهد. ما بايد کاري کنيم که اين وحدت حفظ شود.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس در پايان خاطر نشان کرد: حتي تمام کساني که مي خواهند خودشان در مجلس حضور داشته باشند، بايد وحدت انجام دهند و نفع فردي خودمان هم امروز در وحدت است و ما نبايد نفع آتي را به نفع آني ترجيح دهيم.

 

نظر شما