شناسهٔ خبر: 96331 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

توصیه های انتخاباتی آیت الله حائری شیرازی به اصولگرایان

حائری شیرازی آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی به اشاره به نزدیک شدن رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از احزاب خواست رقابت‌های انتخاباتی را با رفاقت دنبال کنند و گفت: در انتخابات نباید معیار احزاب برای انتخاب افراد، رای داشتن باشد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در دومین هم اندیشی نمایندگان استان‌های جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی سخن می گفت، رقابتی را که با اخلاق بچگانه همراه باشد منجر به عداوت خواند و گفت: رقابت‌ها باید با لحاظ کردن اعتدال و توام با رفاقت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به احزاب افزود: مراقب باشید تندروی نکنید، هتک حرمت نسبت به مومنان انجام ندهید و حدود الهی را رعایت کنید.

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد:  نباید در این رقابت ها ایمانتان آسیب نبیند. آنچه مهم است، حفظ ایمان  است و مبادا که دعوا بر سر ایمانمان باشد؛ زمانی که مردم امام علی(ع) را خانه‌نشین کردند، خیال می‌کردند کار خوبی انجام داده‌اند و فتنه را خاموش کرده‌اند، آنها خیال می‌کردند کسی را انتخاب کرده‌اند که رای دارد.

وی اضافه کرد: در انتخابات نباید معیار احزاب برای انتخاب افراد، رای داشتن وی باشد چرا که ممکن است کسی از ترک امر به معروف رای داشته باشد یا ممکن است از راه ارتباطاتش رای داشته باشد.  

آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد: رای داشتن ملاک خوبی برای جذب افراد نیست.

نظر شما