شناسهٔ خبر: 96316 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های«نماینده» از مجمع فوق العاده خانه احزاب:

از توهین به رئیس اصلاح طلب تا لابی گری نایب رئیس اصولگرا

مجمع خانه احزاب دومین مجمع فوق العاده خانه احزاب با حاشیه های فراوانی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده- دومین مجمع فوق‌العاده خانه  احزاب روز پنج شنبه در سالن همایش های وزارت کشور برگزار و با حاشیه های جالبی همراه بود.

** مجمع عمومی خانه احزاب از ساعت ۸:۳۰ تشکیل و مصطفی کواکبیان به عنوان"رئیس موقت مجمع" گزارشی از نحوه برگزاری این مجمع در دوره جدید ارائه داد.

** حسن بیادی"دبیرکل جمعیت آبادگران جوان"، محمد رضا راه چمنی"دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی"، سید ابوالقاسم رئوفیان" سخنگوی جبهه ایستادگی"، سید شهاب‌الدین صدر"فعال سیاسی اصولگرا"، محمد زارع فومنی"دبیرکل حزب مردمی اصلاحات"، محسن کوهکن"دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس"، محمد نبی حبیبی"دبیرکل حزب موتلفه"، احمد کریمی اصفهانی"دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار"، احمد حکیمی پور"دبیرکل حزب اراده ملت"، یدالله طاهرنژاد"عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی"، محمد جواد حق شناس"عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی"، غلامعلی دهقان"سخنگوی حزب اعتدال و توسعه"، حسین کمالی"دبیرکل حزب کار"، نجفقلی حبیبی"فعال سیاسی اصلاح طلب"، حسین کاشفی"رئیس سابق خانه احزاب"، سید کمال سجادی"دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان"و تاجرنیا"عضو انجمن اسلامی پزشکان"در مجمع عمومی خانه احزاب شرکت کرده بودند.

لابی نایب رئیس جبهه پیروان در مجمع عمومی خانه احزاب: پیشنهاد جبهه پیروان تصویب شد

** دومین مجمع عمومی درحالی تشکیل جلسه داد که چهره های شاخص اصولگرایان همچون محمد رضا باهنر"رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری"، اسدالله بادامچیان"نایب رئیس جبهه پیروان"، حسین فدایی"دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی"، علیرضازاکانی"دبیرکل جمعیت رهپویان" و حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی"دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی" در فهرست غایبان قرار گرفتند. البته در غیاب رئیس جبهه و نایب رئیس اول جبهه پیروان، محسن کوهکن گعده های اصولگرایان را هدایت و تاپایان نشست در حال لابی و گفتگو با فعالان حزبی بود.

مجمع خانه احزاب

** محمد نبی حبیبی که به نمایندگی حزب موتلفه در مجمع فوق العاده خانه احزاب شرکت کرده بود تاپایان در مراسم حضور نداشت وپس از تنفس اولیه(ساعت ۱۰:۳۰)، ساختمان فاطمی را ترک کرد.

** محسن کوهکن و احمدکریمی اصفهانی در غیاب چهره های شاخص اصولگرا، نقش فعال و تاثیرگذاری را ایفا کردند؛  کوهکن به نمایندگی بادامچیان از پیشنهاد وی درباره ترکیب شورای مرکزی سخن گفت و کریمی اصفهانی نیز هر از گاهی  از صندلی خود قیام و باصدای بلند اعتراض اش را نسبت به اصلاح اساسنامه(ماده ۱۵) اعلام می کرد.

** بی نظمی های مکرر و درگیری لفظی بین برخی از چهره های شناخته نشده با رئیس اصلاح طلب مجمع  عمومی خانه احزاب مهمترین حاشیه نهاد صنفی احزاب در دوره جدید بود. یک فعال حزبی شناخته نشده با صدای بلند نسبت به نحوه مدیریت کواکبیان اعتراض کرد اما وقتی تذکر او مورد توجه هیئت رئیسه قرار نگرفت با رئیس مجمع درگیری لفظی پیدا کرد.

** کواکبیان هم ترجیح داد به این درگیری لفظی دامن نزند و از این چهره حزبی خواست به جای هرج و مرج دیدگاه خود را بیان کند.

** پس از تنفس اولیه، جلسه برای رای گیری اصلاح اساسنامه تشکیل شد، محمد جواد حق شناس قبل از اینکه جلسه رسمیت پیدا کند تریبون را گرفت و ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ از هیئت رئیسه و کواکبیان تشکر کرد، رئیس مجمع هم به مزاح گفت: در اینجا یک نفر پیدا شد که از ما تشکر کند(باخنده)

** بی نظمی ها هچنان در مجمع حاکم بود، در این بین خبرنگاران فضا را مناسب دیدند و به سراغ "محمد جواد حق شناس، حسین کاشفی و غلامعلی دهقان" رفتند و با آنها گفتگوی اختصاصی انجام دادند. فعالان حزبی گفتگو با رسانه ها را بیشتر ترجیح می دادند.

** در مجمع فوق العاده،  اصلاح طلبان گعده های حزبی تشکیل می دادند اما در این بین محمد زارع فومنی در جرگه همفکران خود قرار نگرفت و ترجیح داد از ابتدا تا پایان مراسم، در ردیف نخست، برنامه را دنبال کند البته او مدام برای رایزنی درحال نشست و برخواست با کنشگران حزبی بود.

**این چهره اصلاح طلب همچون اولین مجمع فوق العاده با اعتراض های پی درپی خود از نحوه عملکرد هیئت رئیسه حاشیه ساز شد.

درگیری لفظی در نهاد عالی احزاب

** جمشید ایرانی"دبیرکل حزب فرزندان ایران و عضو جبهه اعتدال گرایان" با محسن کوهکن"نایب رئیس جبهه پیروان" درگیری لفظی پیدا کرد، کوهکن وی را به آرامش دعوت می کرد اما او بدون توجه به درخواست کوهکن گفت: بیرون با شما حرف می زنم، کوهکن هم برای برقراری آرامش با ایرانی به بیرون سالن رفت. این درگیری های لفظی سوژه ای را برای عکاسان رسانه ها فراهم کرد.

مجمع خانه احزاب

** حسن غفوری‌فرد نایب رئیس موقت خانه احزاب در لابه‌لای مراسم و شلوغی‌ها و هرج و مرج فرصت را مغتنم شمرد و برای لحظاتی جلسه را ترک کرد و به بیرون از ساختمان وزارت کشور رفت.

** بازار تذکر های شفاهی در نهاد عالی احزاب داغ بود، برخی از چهره های حزبی(فعالان حزبی استانی) از کواکبیان مکرر درخواست می کردند تا تذاکرات خود را  به صورت شفاهی ارائه دهند اما در نهایت کواکبیان پاسخ داد: «تعداد تذاکرات بسیار زیاد است اجازه دهید کارها را انجام دهیم». این چهره های حزبی وقتی با مانع رئیس اصلاح طلب خانه احزاب روبه رو شدند به صورت مکتوب درخواستشان را به هیئت رئیسه تقدیم کردند.

** یک فعال حزبی که از خانواده شهدای هفتم تیر بود از دومین مجمع عمومی فوق العاده خانه احزاب استفاده و چهره ها و فعالان حزبی را جهت شرکت در مراسم شهدای هفتم تیر دعوت کرد.

** نحوه ترکیب اعضای شورای مرکزی بحث داغ دومین مجمع عمومی خانه احزاب بود، حشمتیان که در جایگاه هیئت رئیسه قرار داشت انتقادهایی را پیرامون مطالب ارائه شده بخصوص درمورد اعضای  علی‌البدل بیان کرد اما مواضع وی با واکنش رئیس روبه رو شد.

** کوهکن"فعال اصولگرا" با فاطمه راکعی"فعال اصلاح طلب" درحال لابی بود که باز با برخورد سرد "ایرانی" روبه روشد، عضو جبهه اعتدال گرایان به کوهکن گفت: «آقا بیرون لابی کنید، بیرون بروید».

خبرنگاران: هرج و مرج زیاد است، نمی شنویم

** تعیین نحوه انتخاب اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در دومین مجمع فوق العاده با ترکیب(۷-۷-۷) به تصویب رسید اما هرج و مرج و بی نظمی در جلسه به گونه ای حاکم شده بود که خبرنگاران نمی توانستند به خوبی جزئیات این مصوبه را دریافت کنند به همین جهت با صدای بلند به کواکبیان گفتند: درباره این مصوبه توضیح دهید، خبرنگاران می خواهند جزئیات آن را منتشر کنند.

** حضور خبرنگار صداوسیما در برنامه خانه احزاب هم قابل توجه بود، نماینده این رسانه در حاشیه مجمع عمومی خانه احزاب با تعدادی از فعالان حزبی(اصولگرا، اصلاح طلب و معتدل) گفتگوی تصویری انجام داد.

** دومین مجمع عمومی خانه احزاب باز با حاشیه های فراوان به پایان رسید و به دلیل عدم حد نصاب اعضای جلسه، مجمع عمومی این خانه با رأی اکثریت آرا به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

 

 

 

 

 

نظر شما