شناسهٔ خبر: 96066 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ذوق زدگی معاون ژنرال های کابینه تدبیر از مصاحبه جعلی!

آرمان معاون ژنرال های دولت تدبیر در چه سطحی قرار دارند که حتی دلخوش به مصاحبه ای به نام دیگری در روزنامه ای درجه چندم هستند؟

نماینده/ روز گذشته بود که نمونه ای دیگر از خبرسازی های روزنامه خانوادگی آیت الله رسانه ای شد و این بار مصاحبه ای جعلی و ساختگی به نقل از عباس عبدی در کارنامه روزنامه آرمان درج شد.

عباس عبدی که ظاهراً از بی توجهی به اخلاق حرفه ای هم قبیله ای هایش خونش به جوش آمده بود، در نامه‌ای سرگشاده به رسانه‌ها، داد انتقاد سر داد و نوشت: «این روزنامه در ۱۰ خرداد خبری به‌کلی جعلی را از بنده منتشر کرد که چنین خطایی در حرفه روزنامه نگاری جای تعجب است و بنده نیز بر حسب وظیفه تکذیبیه زیر را برای آنان فرستادم دو روز هم صبر کردم تا منتشر کنند ولی به هر دلیلی از انتشار آن استنکاف کرده و متن دیگری را در قالب نقد منتشر کرده‌اند و به غلط اعتراض مرا متوجه شخص ثالث کرده‌اند».

آرمان که تا قبل از افشاگری های عبدی خیالی بر درج تکذیبیه نداشت در چرخشی ۱۸۰ درجه ای و قابل تأمل، شمشیر نقدش بر این فعال اصلاح طلب را در نیام گذاشت و اتهام «چند جامه‌گی سیاسی» و «عبدی و عبور از اصلاحات؟»  جای خود را به تیتر پرطمطراق «عبدی سال ۹۴: عبدی ۹۱ + امید» و «آنهایی که دوست دارند جای منتقد منصف اردوگاه اصلاحات باشند» داد و انتقادات جای خود را به تعریف و تمجید واگذار کرد!

در همین راستا روزنامه خانوادگی آیت الله که گویی دست آویزی بر آبروی برباد رفته اخلاق حرفه ای اش نمی دید، در توجیه جعل خبرش نوشت: «بعضا در برخی جمع‌ها و نشست‌های اصلاح‌طلبان اظهارات عبدی به عنوان یک فکت مورد توجه قرار می‌گیرد. شاید از همین رو بود که وقتی «آرمان» به اشتباه شماره معاون وزیری را به‌جای شماره تماس عباس عبدی گرفت، او اعلام نکرد که عبدی نیست و به سوالات پاسخ داد. یک روز پس از انتشار اظهارات آقای معاون وزیر بود که مشخص شد او به‌جای عبدی به سوالات پاسخ داده و پاسخش هم این بود که «من هم می‌خواستم به این سوالات پاسخ دهم و چه تفاوتی میان من و عبدی هست!؟» این علاقه برای پاسخ دادن به سوالاتی که برای عبدی طرح شده بود نشان می‌دهد طیفی علاقه‌مند به مشی و رویکرد او هستند».

اینکه به حسب مدعای خودشان چرا روز بعد از انتشار که متوجه جعلی بودن خبر شدند، ادعای اخلاق حرفه ای را فراموش کرده و حتی بعد از یک هفته نیز فرافکنی را به درج تکذبیه ترجیح دادند سوالی ست که جوابش در حافظه تاریخی عملکرد ایشان نهفته است. رشته پرونده های اخبار جعلی این روزنامه سر درازی دارد و اینکه هر از چند گاهی دم خروسی از قبای ظاهری اخلاق حرفه ای این رسانه و هم کیشانش بیرون می زند، ظاهراً دیگر به رویه عادی این روزنامه تبدیل شده است که پرداختنش مجالی تفنن گونه می طلبد و در حوصله وقت گرانبهای این تنگنا نیست. فارغ از این بحث در توجیهشان نکته ظریف نهفته است که پاسخی در خور می طلبد، پاسخ معاون وزیر! «من هم می‌خواستم به این سوالات پاسخ دهم و چه تفاوتی میان من و عبدی هست!؟» این علاقه برای پاسخ دادن به سوالاتی که برای عبدی طرح شده بود نشان می‌دهد طیفی علاقه‌مند به مشی و رویکرد او هستند»

معاون ژنرال های دولت تدبیر در چه سطحی قرار دارند که حتی دلخوش به مصاحبه ای به نام دیگری در روزنامه ای درجه چندم هستند؟

باید منتظر ماند و دید ژنرال های کابینه تدبیر، چه پاسخی به این ادعای توهین آمیز آنهم در آستانه دو سالگی شان می دهند

 

 

نظر شما