شناسهٔ خبر: 95841 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

انتقاد عباس عبدی از روزنامه خانواده هاشمی/ خبر روزنامه آرمان جعلی است

عبدی/2 تحلیل گر مسائل سیاسی در نامه‌ای سرگشاده روزنامه آرمان را بدلیل آنچه وی آن را انتشار یک خبر «به کلی جعل» خوانده است مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نامه‌ای سرگشاده به رسانه‌ها از روزنامه آرمان بدلیل انتشار یک خبر نادرست و عدم درج اصلاحیه همان خبر در آن روزنامه انتقاد کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

همکاران عزیز مطبوعاتی

به احتمال فراوان همه ما در این نکته اتفاق نظر داریم که در غیاب یک نهاد قدرتمند مطبوعاتی، جامعه مطلوب نیز شکل نخواهد گرفت. رکن اساسی جامعه امروزی اطلاع رسانی صحیح و نیز نظارت و نقد جامعه و صاحبان قدرت است و بخش مهم این کار به عهده روزنامه نگاران و مطبوعاتی آزاد و مستقل است.

ولی همه شاهد هستیم که در ایران ما، وضعیت مطبوعات چنان نابهنجار است که نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این نهاد چنان که شایسته آن است از پس وظیفه و رسالت خطیر خود برآید.

این وضع دلایل گوناگونی دارد ولی یکی از مهمترین دلایل آن بی‌توجهی به صلاحیت‌ها و اخلاق حرفه‌ای در میان برخی از نشریات است و در این میان سکوت ما هم موجب تجری بیشتر این وضع شده است و ادامه سکوت نیز عمق این وضع فلاکت بار را بیشتر می‌کند.

یکی از موارد این ادعا نحوه رفتار روزنامه آرمان است. این روزنامه در ۱۰ خرداد خبری به‌کلی جعلی را از بنده منتشر کرد که چنین خطایی در حرفه روزنامه نگاری جای تعجب است و بنده نیز بر حسب وظیفه تکذیبیه زیر را برای آنان فرستادم دو روز هم صبر کردم تا منتشر کنند ولی به هر دلیلی از انتشار آن استنکاف کرده و متن دیگری را در قالب نقد منتشر کرده‌اند و به غلط اعتراض مرا متوجه شخص ثالث کرده‌اند.

وقتی که ما شهامت نقد خود و اجرای قانون را نداریم چگونه انتظار داریم مردم و دولت به مطبوعات اعتنا کنند. مخالفت با این گونه رفتارهای غیرحرفه‌ای بیش و پیش از همه وظیفه ماست.

با احترام عباس عبدی-۱۸ خرداد

 

نظر شما