شناسهٔ خبر: 93821 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

عضو هیات رئیسه شورای شهر: توضیحات قالیباف درباره هتل اسپیناس قانع کننده نباشد،‌استیضاح می‌شود

شورای شهر/1 عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: سه طبقه خلاف در هتل اسپیناس ساخته شده که مستندات آن ارائه کردم و شهردار باید تحقیق شده صحبت کند چرا که افکار عمومی پیگیرند و اگر قانع نشوند، شهردار را استیضاح می‌کنیم.

به گزارش نماینده، ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیس شورای شهر در نشست خبری پیش از ظهر امروز که در سالن شورا برگزار شد، با اشاره به تخلفات هتل اسپیناس اظهار کرد: تخلفات هتل اسپیناس آشکار است اما شهردار بر اساس اظهارات اخیر این تخلفات را انکار کرده و من مستندات آن را به افکار عمومی و کارشناسان ارائه کردم تا قضاوت کنند.

وی با اشاره به تکذیب برخی شایعات مبنی بر مخالفت در فعالیت‌های توریستی و گردشگری افزود: شایعاتی مبنی بر مخالفت در فعالیت‌های توریستی و گردشگری را تکذیب می‌کنم، چرا که خود از طرفداران اشتغال زایی در فعالیت‌های گردشگری و توریستی هستم و از این حرکت دفاع می‌کنم، اما به شرط آن که مخالف موازین قانونی نباشد و در حیطه اختیارات و قانون تعریف شده باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر با اشاره به اظهارات اخیر شهردار در افتتاحیه نمایشگاه گل و گیاه تصریح کرد: شهردار بر اساس اظهارات اخیر خود هرگونه تخلف در هتل اسپیناس را رد کرده و بهتر است شهردار تحقیق شده صحبت کند چرا که افکار عمومی پیگیر موضوع هستند.

قناعتی ادامه داد: در بهمن ماه سال ۹۳ تذکر اضافه بنای هتل اسپیناس را در شورا مطرح کردم که پیرو این تذکر و با اشاره به یکی از طبقات تخلف شده، این موضوع به کمیسیون ماده صد ارسال شد و شهردار با توجه به اینکه صراحتا تخلف اذعان کرده، چرا در مقابل رسانه‌ها بر خلاف آن صحبت می‌کند.

وی با اشاره به فرآیند پروژه هتل اسپیناس تصریح کرد: در سال ۸۷ اولین رای کمیسیون ماده ۵ برای احداث هتل اسپیناس با سطح اشغال ۳۰ درصد و ۸ طبقه روی زیر زمین موافقت کردند که بنا بر درخواست شهردار منطقه، کمیسیون دومی برای ساخت ۱۶ طبقه بر روی همکف، نیم طبقه با سطح اشغال ۳۰ درصد موافقت شد و مجددا بر اساس درخواست شهردار منطقه، ۱۶ طبقه به ۱۷ طبقه تبدیل شد که از طبقه دوم تا هفدهم، ۶۸ هزار و ۴۸ متر مربع تراکم مجاز می‌دهند تا هفده طبقه ساخته شود، اما تخلفات شهردار منطقه از جایی شروع می‌شود که برای کاستن طبقه هجدهم، رای کمیسیون ماده ۵ را ندارد و بدون هماهنگی با کمیسیون ماده ۵ و تنها با طرح این مسئله در کمیسیون معماری و شهرسازی اقدام به احداث طبقه هجدهم می‌کنند و متاسفانه طبقه نوزدهم را بدون طرح در کمیسیون معماری و شهرسازی احداث می‌کنند و در نهایت مجموعه تجاری و استخر را طبقه آخر نیز احداث می‌کنند و آنچه که آشکار است، سه طبقه تخلف در هتل اسپیناس است که متاسفانه آن را انکار می‌کنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر با اشاره به تخلف تابلوی پلاک ثبتی هتل اسپیناس تصریح کرد: متاسفانه در ابتدای کار تابلوی پلاک ثبتی هتل اسپیناس بر خلاف مشخصات سازه در مقابل پروژه نصب شده بود و مشخصات ساختمان دیگری را بر روی آن درج کرده بودند که بر اساس پیگیری‌ها، تابلو تغییر کرد و مشخصات پروژه روی آن نگاشته شد.

قناعتی با بیان اینکه اگر از پاسخ شهردار قانع نشوم، استیضاح او را مطرح می‌کنم، گفت: بر اساس روان قانونی اگر عضو شورا قانع نشود، در مرحله دوم درخواست طرح سوال از شهردار را مطرح می‌کند و با توجه به آن نامه طرح سوال به امضای رئیس شورا رسیده و در دو سه روز گذشته نیز ابلاغ شده، انتظار پاسخ مناسب در مهلت ۱۰ روزه را از شهردار داریم، چرا که اگر پاسخ مناسبی دریافت نکنیم، با یک سوم از آرای شورا، شهردار را استیضاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: برخی از دوستان که تخلف اسپیناس را منکر شده بودند، هیچ مدارکی نداشتند و باید بر اساس مدرک و مستندات صحبت کنیم تا بتوانیم از پیش روی بلند مرتبه سازی‌ها جلوگیری کنیم.

قناعتی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با طرح این مسئله نمی‌خواهم بازی سیاسی راه بی‌اندازم، چرا که مستندات را ارائه کردم تا کارشناسان و افکار عمومی قضاوت کنند و تخلف را صراحتا اعلام کنند و نیاز به همکاری شخصی نیز ندارم و تا پایان این مسئله را پیگیری می‌کنم.

عضو هیات رئیس شورای شهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگار در خصوص پاسخ اخیر شهردار افزود: شهردار در پاسخ اخیر خود با اشاره به تراکم مجاز پروژه اسپیناس داشتند که در این مسئله کمیسیون ماده ۵ باید نظر دهد و به تخلفات این پروژه به جز استخر، هیچ اشاره‌ای نکرده بودند.

قناعتی در پایان گفت: این ساختمان همچنین دارای مشکلات فنی دیگری نیز است، و بر اساس مسئله ۲۲ مبحث ساخت و ساز که اختصاص به آتش نشانی دارد نیز این ساختمان دچار اشکالات است و مبحث خطرات آتش نشانی در آن رعایت نشده و همچنین ارتفاعات شمال تهران گسل‌های فراوانی دارد که این پروژه نیز از آن مستثنی نیست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما