شناسهٔ خبر: 90619 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اخبار نمایشگاه بیست و هشتم/

افزایش فضای مسقف نمایشگاه کتاب/ متراژ غرفه‌های بخش كودك اعلام شد

نمایشگاه کتاب کودک متراژ غرفه‌های بخش كودك و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران اعلام شد. این بخش در فضای باز و زیر چادرِ نمایشگاه برپا خواهد شد که امسال ۵۰۰۰ مترمربع به مساحت آن افزوده شده است.

به گزارش نماینده، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، مجری بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال نیز با تشكیل كارگروهی، مسئولیت این بخش را در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بر عهده گرفت.

بر اساس این گزارش انجمن یادشده، بیش از ۳۶۰ ناشر برای ثبت‌نام اقدام كردند و به بیش از ۲۷۰ ناشر که شرایط شرکت در نمایشگاه را داشتند غرفه تعلق گرفت.

مبنای اختصاص غرفه به ناشران بخش كودك ۴۰ عنوان كتاب اعلام شده است كه حداقل ۱۵ عنوان آن باید چاپ اول باشد و كتاب‌های تجدید چاپ در هر سال فقط یك عنوان محسوب می‏‌شوند. عناوین مذكور از ابتدای سال ۱۳۹۰ به بعد و بر اساس اطلاعات خانه كتاب قابل پذیرش است. عرضه محصولات غیركتابی در غرفه‌‏ها بر اساس ضوابط اعلامی خواهد بود و مقررات نمایشگاه برای ناشران دولتی و  بخش خصوصی یکسان است.

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان اعلام کرده متراژ و هزینه اجاره غرفه ناشران از طریق سایت ثبت‌نام نمایشگاه از تاریخ ۹۴/۱/۳۰ اعلام شده و ناشران تا پایان وقت اداری ۹۴/۲/۵  فرصت دارند اجاره بهای غرفه را به صورت اینترنتی پرداخت و شماره غرفه و سالن خود را دریافت كنند.

مطابق اطلاعیه این انجمن، ناشرانی که با توجه به آمار کتاب­‌های تولیدی و اعلام وصول آنها از تاریخ ۹۰/۱/۱ تا ۹۳/۱۲/۵ و نیز مقررات تعیین متراژ غرفه، نسبت به متراژ اعلام شده اعتراضی دارند، می­‌توانند حداکثر تا تاریخ ۹۴/۲/۳ اعتراض مکتوب، مستند و مستدل خود را به دفتر انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان تحویل دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

افزایش ۵ هزار متر مربع به مساحت مسقف نمایشگاه

در خبری دیگر از نمایشگاه کتاب تهران، مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از افزایش ۵ هزار متر مربعی به مساحت مسقف این نمایشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

حسین صفری گفت: نمایشگاه کتاب امسال در مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هزار متر مربع برپا می‌شود. سال گذشته ۱۲۵ مترمربع از نمایشگاه مسقف بود اما با هماهنگی‌های انجام شده ۵ هزار مترمربع به نمایشگاه افزوده شده است.

وی با اشاره به فضای باز این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این دوره ۷۵ هزار مترمربع فضای باز وجود دارد که باید در آنها سالن‌ها احداث شود. کار ایجاد سالن‌های نمایشگاه در بخش‌های بین‌الملل، دانشگاهی و کودک و نوجوان آغاز شده است. اقدامات لازم برای ایمن سازی و نصب چادر برخی از این سالن‌ها در حال اجراست و در زوهای آینده به پایان خواهد رسید.

صفری در پایان با اشاره به افزایش حجم کتاب‌های لاتین در نمایشگاه کتاب امسال گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در حوزه بین‌الملل میزان کتاب‌های لاتین در حوزه بین‌الملل ۲۰ درصد رشد داشته است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما