شناسهٔ خبر: 83060 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

امیرآبادی فراهانی در گفتگو با «نماینده»:

توافق در مذاکرات، بایستی با حذف تمامی تحریم‌ها بصورت یکجا انجام شود/ آمریکایی‌ها دغل‌کارند

احمد امیرآبادی فراهانی/2 نماینده قم در مجلس گفت: ان‌شاءالله تیم مذاکره‌کننده منویات رهبر معظم انقلاب را در توافق یکجا در مذاکرات مدنظر قرار دهند و در این مقطع اگر قرار است توافقی انجام شود حذف تحریم‌ها به‌صورت یکجا موردنظر قرار گیرد.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در گفتگو با نماینده درباره دومرحله‌ای کردن مذاکرات اظهار داشت: آمریکایی‌ها تا امروز توانسته‌اند از مذاکره با ایران بهره بگیرند، منافع داخلی خودشان و اسرائیل را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول روی کلیات بحث شود قصد دارند اوضاع را به نفع خودشان تفسیر و بهره‌برداری کنند، افزود: آن‌ها باید بدانند تیم مذاکره‌کننده ما در جزئیات هم از اصول اساسی نظام و انقلاب عقب‌نشینی نمی‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: در توافق ژنو هم دیدیم تیم مذاکره‌کننده ما یک گونه برداشت از توافقات داشتند و تیم آمریکایی هم برداشت دیگری داشت، بنابراین وقتی توافق در کلیات در مرحله اول را مطرح می‌کنند برای خوراک تبلیغات در دنیا می‌خواهند خود را طرفدار و اهل مذاکره و صلح نشان دهند.

امیرآبادی تصریح کرد: آمریکایی‌ها دغل‌کارند و دولتی پیمان‌شکن هستند و مطمئناً وقتی کار به توافق درباره جزئیات برسد، پیمان‌شکنی می‌کنند و برای همه دنیا معلوم می‌شود که اهل منطق و گفتگو نیستند و در کلیات هم چیزی عاید ملت ایران نمی‌شود.

نماینده مردم قم یادآور شد: ان‌شاءالله تیم مذاکره‌کننده منویات رهبر معظم انقلاب را در توافق یکجا در مذاکرات مدنظر قرار دهند و در این مقطع اگر قرار است توافقی انجام شود ریز مذاکرات و حذف تحریم‌ها به‌صورت یکجا انجام شود.

وی تصریح کرد: ما در مذاکرات هسته‌ای برگ برنده‌ای نداریم و متأسفانه تیم مذاکره‌کننده مادر توافق ژنو کارت‌هایی که دربازی داشتیم را استفاده کرده است.

وی عنوان داشت: آن‌ها با تحت‌فشار قرار دادن ایران با عنوان تحریم‌ها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و قیمت نفت هم که آن‌قدر پایین است که فروش آن صرف نمی‌کند، تحریم بیشتر هیچ‌گونه کارایی ندارد و نمی‌توانند کشور را با عنوان تحریم‌ها پای میز مذاکره بکشند ما باید با شروع راهکارهای مختلف و اقتصاد مقاومتی نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

نماینده مردم قم تصریح کرد: همین عددی که ما از کاهش وابستگی به نفت داشتیم یک پیام به دشمن بود که نفت حربه‌ای برای کنترل ملت ما نیست و ایران خود را از درون می‌سازد و مقاوم می‌کند.

نظر شما