شناسهٔ خبر: 77884 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ضرغامی:

کاندیدای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نمی شوم/ در حال مطالعه, تحقیق و پژوهش هستم

ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: هیچ برنامه خاصی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ندارم، فعلاً در استراحت به سر می‌برم و برنامه اصلی‌ام مطالعه, تحقیق و پژوهش است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، سید عزت‌الله ضرغامی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از دلایل موفقیت صداوسیما در طول مدیریت بنده حضور نیروهای بسیج بوده اظهار داشت: رسانه‌ای که از بسیج فاصله بگیرد نمی‌تواند به آرمان‌های اصلی خود دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ برنامه خاصی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ندارم، فعلاً در استراحت به سر می‌برم و برنامه اصلی‌ام مطالعه, تحقیق و پژوهش است.

رئیس سابق رسانه ملی گفت: ما در رسانه ملی در واقع هیچ کار خاصی برای بسیج انجام ندادیم و این بسیج است که اقدامات فراوانی را انجام می‌دهد و رسانه صرفاً وظیفه منعکس‌کردن آنها را بر عهده دارد اما اعتقاد من این است که ما حتی بخش کوچکی از اقدامات بسیج را نیز منعکس نکردیم.

ضرغامی افزود: توفیق امروز رسانه ملی به برکت وجود همین روحیه بسیجی است و بنده اصلاً راضی به برگزاری مراسم تقدیر از خود نبودم.

وی با اشاره به اینکه در روز سخنرانی خود در 16 آذر در دانشگاه مشکلی برای وی به وجود نیامده گفت:‌ آن روزی که بنده و آقای صفار هرندی در دانشگاه سخنرانی کردیم مشکلی نبود و در خیلی از دانشگاه‌های دیگر نیز نیروهای معتقد حضور یافتند اما در چند مورد نیز مشکلاتی ایجاد شد و نیروهای ارزشی نتوانستند صحبت کنند و البته به نظر من این مسئله در حدی نیست که سبب نگرانی شود؛ بلکه می‌توان با یک تذکر صریح و نقد منصفانه رسانه‌ای این مسئله را به مسئولان یادآوری کرد.

رئیس سابق رسانه ملی با اشاره به سالروز 9 دی گفت: 9 دی بیانگر حضور یکپارچه ملت در صحنه بود که انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و هر کس وارد این دریای خروشان شد جاودانگی خود را تا ابد تضمین می‌کند.

ضرغامی با اشاره به مسئله مقابله با فساد گفت: مقام معظم رهبری در همایشی که اخیراً در رابطه با مبارزه با فساد اداری برگزار شد، تصریح فرمودند که باید در این زمینه کارها به صورت عملیاتی انجام شود.

رئیس سابق رسانه ملی با اشاره به مهمترین پیام 9 دی بیان کرد:‌ در این روز مردم به دنیا نشان دادند که مستقل هستند و اجازه هیچگونه دخالتی را نمی‌دهند و هرجا که انقلاب به خطر بیفتد به میدان می‌آیند.

ضرغامی با اشاره به اینکه قدرت مردمی زمینه‌ساز اقتدار ملی کشور است، گفت: حضور مردم در راهپمایی‌هایی مانند 9 دی سبب تقویت ارائه ملی می‌شود و همین مسئله است که امروز کشورهای غربی به دنبال مذاکره با ایران هستند زیرا اگر قدرتمند نبودیم مذاکره هم معنایی نداشت.

وی گفت:‌ امروز به برکت همین قدرت مردمی، قدرت نظامی و موشکی نیز داریم و آنها چون نگران هستند پای میز مذاکره می‌آیند.

رئیس سابق رسانه ملی در ارتباط با رویکرد رسانه‌های غربی در قبال راهپیمایی عظیم مردمی در اربعین اظهار داشت: آنها ابتدا سکوت کردند اما بعد از اینکه رسانه‌های مستقل و برون‌مرزی ما ابعاد این راهپیمایی عظیم را مطرح کردند مجبور شدند بخشی از آن را منعکس کنند و دیدیم که برخی از این رسانه‌ها یک روز قبل از اربعین خبر اول خود را به این مسئله اختصاص دادند و اعتراف کردند که مشابه این تجمع عظیم تاکنون رخ نداده است.
 

نظر شما