شناسهٔ خبر: 69629 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان از اصلاح‌طلبان

مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با انتقاد از عدم وحدت میان اصلاح‌طلبان گفت:کماکان شاهد برگزاری همایشی تحت عنوان ایجاد جبهه واحد اصلاح‌طلبی میان همه گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب هستیم که متاسفانه فعلاً شرایط آن از سوی اصلاح‌طلبان فراهم نشده است.

به گزارش نماینده، مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: اصل موضوع ایجاد وحدت و یکپارچگی بین گروه‌های سیاسی را جبهه اصلاح طلبان نخستین بار در زمستان ۱۳۹۱ در دیدار با آقای خاتمی در میان گذاشت تا نهاد لیدری در بین اصلاح طلبان با حضور همه احزاب، تشکل‌ها و نهادهای اصلاح طلب تشکیل شود و وی نیز به عنوان رهبر سیاسی اصلاح طلبان مسئولیت این اتحاد را برعهده گیرد.

وی ادامه داد: پیرامون این درخواست جلسات متعددی در زمستان ۹۱ با شورای هماهنگی اصلاحات برگزار و از آنها تقاضا کردیم به جبهه واحد اصلاح طلبان بپیوندند و همه احزاب اصلاح طلب را تحت پوشش جبهه مشترک در بیاوریم.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان افزود: آقای خاتمی و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبان استقبال اولیه‌ای کردند و نتیجه این شد که هیچ اتفاقی برای برگزاری همایشی در جهت ایجاد وحدت میان اصلاح طلبان صورت نگرفت تا اینکه اوایل سال جاری آقای منتجب نیا در جهت ایجاد وحدت میان اصلاح طلبان طرحی را مطرح کرد و ۲ بار نیز با آقای خاتمی مذاکره حضوری داشت و ما نیز پیوستی به پیگیری موضوع داشتیم و با آقای منتجب نیا جلساتی برگزار کردیم.

محتشمی افزود: با وجود این تلاش‌ها شاهد هستیم که هنوز هیچ اتفاق و اظهارنظری اولیه‌ای صورت نگرفته است؛ شاید احزاب اصولگرا به تأسی از طرح ابتکاری اصلاح طلبان در مدت کوتاه چند ماهه گذشته موفق شدند این اتفاق نظر و اتحاد دیدگاه را در بین خود فراهم کنند که محصول آن همایشی است که تحت عنوان ایجاد اتحاد میان اصولگرایان امروز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان جبهه اصلاح طلبان کماکان انتظار داریم که طرح ایجاد جبهه واحد اصلاح طلبی در دستور کار آقای خاتمی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و احزاب و گروه‌های اصلاح طلب قرار گیرد و ما هم شاهد برگزاری همایشی تحت عنوان ایجاد جبهه واحد اصلاح طلبی میان همه گروه‌ها و احزاب اصلاح طلب باشیم که متاسفانه فعلاً این شرایط فراهم نشده است.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان تأکید کرد: طبعاً برای ایجاد جبهه واحد اصلاح طلبی نیاز به منشور مشخصی است و خوشبختانه جبهه اصلاح طلبان در ۲۰ مهر ۱۳۹۲ در ۷ بند اقدام به تهیه منشور اصلاحات کرده است و منشور ما علاوه بر آیین نامه جبهه اصلاح طلبان می‌تواند به عنوان پیشنهاد اولیه برای منشور و آیین نامه اجرایی جبهه اصلاحات تلقی شود و با برخی تغییرات و نهایتاً پس از ایجاد جبهه اصلاح طلبی ما منشور و آیین نامه اصلاحات را به تصویب برسانیم.

 

نظر شما