شناسهٔ خبر: 77593 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

«نماینده» بررسی کرد؛

جبهه اعتدال‌گرایان به دیدار هاشمی رفتند، صدای رئیس جبهه درآمد

دیدار جبهه اعتدال گرایان با هاشمی/2 درحالی‌که اعضای شورای راهبردی جبهه متحد اعتدال‌گرایان روز گذشته به دیدار آیت‌الله هاشمی رفتند، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اعتدال‌گرایان نسبت به فعالیت این جبهه واکنش نشان داد و گفت: آن‌ها به اسم ما فعالیت می‌کنند.

گروه سیاسی نماینده، اعضای شورای راهبردی جبهه متحد اعتدال‌گرایان روز گذشته با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند.

پس‌ازاین دیدار، محسن صفرپور رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اعتدال‌گرایان نسبت به فعالیت این جبهه واکنش نشان داد و به میزان، گفت: ما نمی‌دانیم چرا این جبهه با نام ما که از گذشته فعالیت داشته‌ایم شروع به فعالیت می‌کند؛ مگر می‌شود دو تشکل سیاسی یک نام داشته باشند؟

وی تأکید کرد: این جبهه، جبهه‌ی متعلق به ما نبوده است.

پیش‌ازاین جبهه اصلاح‌طلبان هم به‌صورت جداگانه با شخصیت‌های سیاسی دیدار و گفتگو می‌کردند.

طیف همسو با محمدجواد حق‌شناس از این استراتژی دفاع می‌کنند که «ریاست این جبهه باید همچون شورای هماهنگی دوره‌ای به تشکل‌های اصلاح‌طلب واگذار شود» و طیف همسو با مصطفی کواکبیان به آن‌ها پاسخ دادند: انتخاب هیئت‌رئیسه جبهه صورت گرفته است و اعضا، ترکیب جدید را انتخاب کرده‌اند.

کار جبهه اصلاح‌طلبان به‌جایی رسید که محمدجواد حق‌شناس انشعاب و دودستگی در این جبهه را پذیرفت اما بااین‌حال سرنوشت این جبهه در عرصه سیاسی و در میان همفکران و اعضای خود مشخص نیست.

هنوز جوهر اختلاف و انشعاب در جرگه اصلاح‌طلبان خشک نشده است که جرقه دو دستگی در جبهه‌ای تحت عنوان «اعتدال‌گرایان» زده‌شده، تعدادی از فعالان سیاسی و با نام و تابلوی «اعتدال‌گرایی» در کاخ مرمر به دیدار هاشمی رفسنجانی رفتند و فردی به نام صفرپور نسبت به این دیدار و فعالیت اعتراض کرد و گفت: این افراد ارتباطی به ما ندارند.

به‌هرحال این روزها اختلاف و انشعاب در اردوگاه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان به‌وضوح دیده می‌شود، باید منتظر ماند و دید این دودستگی و اختلاف به کجا خواهد انجامید، آنچه مسلم است اینکه این روزها در بین تشکل‌های دوم خردادی و اعتدال‌گرا دود سفیدی بلند نمی‌شود.

آیا این تشکل‌های سیاسی با این دو دستگی و انشعاب به فهرست واحد در انتخابات دست خواهند یافت؟ با این دودستگی بعید است پازل وحدت در بین این تشکل‌ها که به نام اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی فعالیت می‌کنند تکمیل شود.

نظر شما