شناسهٔ خبر: 76471 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه نگاری نماینده از کنگره حزب کار

از عذرخواهی هاشمی رفسنجانی تا آروزی سیاسی اولین دبیرکل حزب کار

کنگره حزب کار ششمین کنگره حزب اسلامی کار با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده- ششمین کنگره حزب اسلامی کار که امروز (۱۲ آذر) همزمان با سالروز تصویب قانون اساسی در سالن تلاش و با حضور فعالان سیاسی اصلاح طلب برگزار شد، حاشیه های جالبی  داشت.

** در این کنگره، محمدرضا راه چمنی "دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی"، محمد سلامتی "دبیرکل سازمان منحله مجاهدین انقلاب"، احمد حکیمی پور، مرتضی الویری، مصطفی کواکبیان، عبدالواحد موسوی لاری، سیدمحمد غرضی، ابوالقاسم سرحدی زاده، حسین مرعشی "عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی"، غلامرضا انصاری "عضو شورای شهر" و محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر و عضو حزب همبستگی شرکت کرده بودند.

** محمدرضا راه چمنی و محمد سلامتی از ابتدای مراسم (ساعت ۹) وارد سالن تلاش شده بودند و احمد حکیمی پور و سالاری دو عضو اصلاح طلب شورای شهر هم با یکدیگر وارد سالن شدند.

** وقتی کنگره ششم آغاز به کار کرد، مجری برنامه از ارسال پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به این کنگره خبر داد و گفت: از ایشان دعوت شده بود در این مراسم شرکت کنند اما عذرخواهی و پیامی را ارسال کردند.

** قبل از اینکه پیام هاشمی رفسنجانی خطاب به اعضای حزب کار قرائت شود، تصاویری از دیدارهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان ریاست جمهوی، جلسات هیئت رئیسه دانشگاه آزاد و دیدارهای او در مجمع تشخیص پخش شد.

**  رئیس مجمع تشخیص مصاحت نظام در پیام مکتوب خود به حزب اسلامی کار که از نظر سیاسی نزدیک و همسو  با او (هاشمی رفسنجانی)  است گفت که «احزاب می توانند برای دولت و مجلس نیروی توانمند تربیت کنند».

کنگره حزب کار

** ابوالقاسم سرحدی زاده مبارز قبل از انقلاب، نماینده ادوار مجلس، وزیر اسبق کار و اواین دبیرکل حزب کار که این روزها به دلیل بیماری دیگر در عرصه سیاسی کشور فعالیت چشمگیری ندارد با عصا به خیابان جام جم آمد تا در آئین گرامیداشت خود که توسط همفکران او در کنگره حزب کار برگزار شده بود شرکت کند.

** مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری قبل از مراسم تجلیل از سرحدی زاده پشت تریبون قرار گرفت و به صورت دو پهلو نسبت به موضع گیری سحرخیز علیه امام خمینی(ره) واکنش نشان داد و گفت: نیازی به پاسخگویی به مواضع سحرخیز نیست، حالا فردی حرفی زده این درحالی است که تفکر اصلاح طلبی با اندیشه امام شکل گرفته است.

** در حاشیه کنگره ششم حزب کار، با حضور کواکبیان، محمد سلامتی، محمد غرضی، موسوی لاری، احمد حکیمی پور و حسین کمالی از ابوالقاسم سرحدی زاده تجلیل شد.

** حسین کمالی پس از مراسم تجلیل پشت تریبون رفت و با انتقاد از صداوسیما، گفت: صداوسیما نقش خود را در این زمینه ایفاء نکرده است، چهره های ماندگاری که معرفی می شوند یک صدم تلاشهای آقای سرحدی زده را هم نداشته اند.

** پس از کمالی نوبت به سرحدی زاده رسید، او به دلیل بیماری نتوانست ایستاده سخنرانی کند از این رو در جایگاه هیئت رئیسه کنگره حزب کار قرار گرفت و در سخنانی کوتاه آرزو کرد: حاکمیت، حاکمیت حزب و جمعی شود و ببینیم آن روز را که حاکمیت برخاسته از تلاش احزاب باشد.

** بعد از پایان سخنان حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، سید محمد غرضی پشت تریبون رفت و قبل از ایینکه سخنان خود را آغاز کند گفت: خودم، خودم را برای سخنرانی دعوت کردم و  این از کم عقلی من است (بعد از این گفته، شرکت کنندگان با دست زدن از غرضی استقبال کردند.)

** یکی از سخنرانان کنگره حزب کار، علیرضا محجوب نماینده اصلاح طلب مجلس و دبیرکل خانه کارگر بود اما به دلیل برگزاری جلسه علنی مجلس نتوانست به موقع در این مراسم شرکت کند، وی بعد از پایان بخش اول کنگره حزب کار خود را به جام جم رساند.

** احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت، رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و عضو شورای شهر تهران با اینکه در کنگره حزب کار شرکت کرده بود اما پیام مکتوب او در این مراسم قرائت شد.

** پس از پایان این کنگره، خبرنگاران به سراغ موسوی لاری رفتند و از او پیرامون حضور و فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات سوال کردند که وی گفت: من اینجا حسابی حرف زدم، الان هم در این راهرو نمی شود خوب حرف زد باید مفصل حرف بزنیم اما اصلاح‌طلبان قرص و محکم در انتخابات آینده شرکت می‌کنند.

نظر شما