شناسهٔ خبر: 67916 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

گمانه‌ای بر ماهیت «ندای ایرانیان»؛

آیا خاتمی برای بازگشت به نظام دست به دامن حلقه‌ی نیویورکی‌ها شده است؟

خاتمی و خرازی این گمانه بعید نیست که تشکیل مجموعه «ندای ایرانیان» با حمایت صادق خرازی (یکی از اعضای حلقه‌ی نیویورکی‌ها) که اصلی‌ترین شعار آنان تعامل با نظام و حاکمیت است، طراحی شده از سوی خاتمی و در ادامه‌ی پروژه‌ی بازگشت به نظام بوده است.

به گزارش نماینده، شاید خاتمی با توجه به کهولت سنش دیگر به حضور در مناصبی چون ریاست قوه مجریه و مقننه فکر نکند و صراحتاً از بازنشستگی خود سخن بگوید اما قطعاً برای ادامه‌ی حیات سیاسی خود اهمیت ویژه‌ای قائل است. اسم خاتمی با محافظه‌کاری در مقابل نظام گره خورده است، این را خود اصلاح‌طلبان بیشتر از همه گفته‌اند، این مسئله باعث می‌شود خاتمی ادامه‌ی حیات سیاسی خود را پیوند خورده با حضور در نظام ببیند.

پس از آنکه وی اقدام به حمایت تلویحی و غیر علنی از جریان فتنه کرد و به دیدار زندانیان آزاد شده و خانواده‌هایشان رفت، عملاً تصویری منفی و غیرقابل پذیرش از خود در جامعه ثبت کرد؛ بطوریکه جامعه او را خارج شده از نظام تلقی می‌کرد.

پس از شکل‌گیری و تثبت این ذهنیت خاتمی تمام تلاشش را برای پاک کردن این لکه‌ی ننگ از کارنامه‌ی خود کرد و دست به هر کاری زد. شرکت در انتخابات مجلس نهم و رای دادن، نامه‌ نگاری به رهبری از طرف مجمع روحانیون با امضای خویش و بسیاری دیگر از رفتارها از جمله تلاش‌های آشکار خاتمی برای بازگشت به نظام بود.

اما در این میان گمانه‌ای مطرح می‌شود و آن هم دست به دامان شدن خاتمی به حلقه‌ی نیویورکی‌ها (که امروز رابطه‌ی بهتری نسبت به دیگر اصلاح‌طلبان با نظام دارند) است. احتمال می‌رود تشکیل مجموعه «ندای ایرانیان» یا همان نسل دوم اصلاح‌طلبان با حمایت صادق خرازی (یکی از اعضای حلقه‌ی نیویورکی‌ها) که اصلی‌ترین شعار آنان تعامل با نظام و حاکمیت است، طراحی شده از سوی خاتمی و در ادامه‌ی پروژه‌ی بازگشت به نظام بوده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۲۱:۵۷ 0 0

    فتنه خط قرمز نظام است بازگشتی برای این فتنه گر نخواهد بود عارف ضمیر آگاهی درسال 80 دردور دوم انتخابات خاتمی فرمود که می بینم که این سید عاقبت بخیر نمی شود ودرست فرموده بود
                                

نظر شما