شناسهٔ خبر: 63406 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حسینیان: ادبیات رئیس‌جمهور دیکتاتورمآبانه است

حسینیان نماینده مردم تهران به انتقاد از سخنان روز گذشته روحانی پرداخت و گفت: ادبیات رئیس جمهور دیکتاتورمآبانه است و باعث دیکتاتوری می‌شود.

به گزارش نماینده، به نقل از باشگاه خبرنگاران، روح الله حسینیان در تشریح جلسه غیرعلنی امروز مجلس که درپی اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان از هیئت رئیسه درخواست جلسه غیرعلنی داشتند که هیئت رئیسه نیز موافقت کرد.  
 
وی افزود: هیئت رئیسه در خصوص نحوه صحبت رئیس جمهور به وی تذکر خواهد داد مبنی بر اینکه سخنان رئیس‌جمهور توهین به نخبگان قلمداد می‌شود.  
 
وی در خصوص اینکه چرا در دولت گذشته و رفتارهای آنان چنین واکنشی نشان نمی‌داد گفت: احمدی‌نژاد هیچ‌گاه اینقدر زشت و کریه صحبت نکرد.  
 
حسینیان ادامه داد: اصل ۱۱۳ قانون اساسی مقام ریاست جمهوری دومین مقام رسمی کشور است و احترام به امامزاده را باید متولی آن نگهدارد.  
 
وی گفت: اگر رئیس جمهور با الفاظ رکیک با منتقدان صحبت کند جایگاه ریاست جمهوری تنزل یافته و این بدعت است.  
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: هیچ دولتی به مخالفین چنین انتقادی نکرد و از آن‌ها نخواسته بخاطر انتقاد به جهنم بروند.  
 
نماینده تهران تصریح کرد: شاه هم وقتی با مخالفان صحبت می‌کرد، از آن‌ها خواست پاسپورت بگیرند و از کشور خارج شوند ولی از آن‌ها نخواست به جهنم بروند.  
 
وی تاکید کرد: ادبیات رئیس جمهور دیکتاتورمآبانه است و باعث دیکتاتوری می‌شود.  
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اظهارات چندی پیش رئیس جمهور در مورد اینکه دولت مسئول به بهشت رفتن مردم نیست گفت: چطور دولت مسئول به جهنم رفتن مردم است!  
 
وی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور قول داده بود تحول اساسی در زمینه اقتصادی ایجاد کند، ولی موفق نشد به طوری که در مورد تورم نقطه به نقطه بحث می‌کند اما در مورد تورم سالیانه چیزی نمی‌گوید.  
 
حسینیان ادامه داد: رئیس جمهور عصبانی است چرا که تورم مهار نشده و رکود کشور حل نشده و در سیاست خارجی هم چندان موفق نبوده است.  
 
نماینده تهران تصریح کرد: ما به رئیس جمهور حق می‌دهیم عصبانی شود اما راه عصبانیت توهین به منتقدین نیست.  
 
وی در پایان گفت: راه آزاد شدن از عصبانیت توجه به انتقاد منتقدین است.