شناسهٔ خبر: 63226 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روحانی در همایش سفرای ایران در خارج از کشور:

عده‌ای شعار سیاسی می‌دهند اما بزل‌دل سیاسی‌ هستند هروقت مذاکره می‌شود، می‌گویند می‌لرزیم؛ به جهنم، بروید جای گرم که نلرزید

روحانی/1 رئیس‌جمهور گفت: سیاست‌ خارجی دکترین مستقل ندارد بلکه جزئی از سیاست‌ ملی است؛ عده‌ای شعار سیاسی می‌دهند اما بزل‌دل سیاسی‌ هستند هروقت مذاکره می‌شود، می‌گویند می‌لرزیم؛ به جهنم، بروید جای گرم که نلرزید.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در همایش سالانه سفرا و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور که با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمن برای ایران و اسلام هراسی‌ گفت که منطق قوی اجازه نمی‌دهد ایران هراسی و اسلام هراسی به نتیجه برسد.

وی در ادامه دیپلمات‌های ایران را از دیپلمات‌های برتر جهانی دانست و افزود: در مذاکرات مبنای ایران، خواست ملت است آنچه مردم از ما خواسته یا خواهند خواست را با شهامت دنبال می‌کنیم؛ اگر دچار محاسبه غلط شویم به پیروزی نمی‌رسیم.

روحانی با بیان اینکه عده‌ای در داخل تعامل هراسی را مطرح و در خارج هم برخی ایران هراسی می‌کنند، تاکید کرد: سیاست‌ خارجی دکترین مستقل ندارد بلکه جزئی از سیاست‌ ملی است؛ عده‌ای شعار سیاسی می‌دهند اما بزل‌دل سیاسی‌ هستند هروقت مذاکره می‌شود، می‌گویند می‌لرزیم؛ به جهنم، بروید جای گرم که نلرزید.

وی با بیان اینکه در مذاکرات دولت کار بزرگی کرده است، گفت: عده‌ای اگر ممنون این زحمت‌کشان نباشند، دیر یا زود- ممنون- می‌شوند. یک نفر به من گفت، جوری عمل کنید که سر طرف مقابل کلاه بگذارید، گفتم این دوران تمام شده؛ تحریم‌ها را می‌شکنیم.

رئیس جمهو در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های دولت برای خروج از تورم و رکود تورمی اشاره کرد و گفت: کار دولت در مهار تورم در تاریخ کشور بی سابقه بوده است در پایان سال ۹۳ تورم به زیر ۲۵ درصد می‌رسانیم؛ بسته مصوبات دولت فردا رونمایی می‌شود.

وی گفت: برنامه  اساسی دولت حرکت به سمت رونق تولید ملی است؛ لایحه یک فوریتی خروج از کشور از رکود توسط دولت تهیه و تقدیم مجلس شده که فردا در صحن مجلس مطرح می‌شود.

 

 

نظر شما