شناسهٔ خبر: 62403 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ستاد نمازجمعه تهران از پیشنهاد رحیم‌پور ازغدی استقبال کرد

شیرمردی رئیس ستاد نماز جتمعه تهران از آمادگی این ستاد برای برگزاری کرسی‌های انتقادی در نماز جمعه تهران خبر داد.

به گزارش  نماینده حجت‌الاسلام والسلمین یدالله شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران در گفتگو با تسنیم، با اشاره به پیشنهاد رحیم پور ازغدی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران مبنی بر دایر کردن کرسی‌های انتقادی در نماز جمعه گفت: این پیشنهاد، پیشنهاد خوبی است و ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما این آمادگی را داریم که هم در دانشگاه تهران و هم در مصلی این کرسی‌های آزاداندیشی را برگزار کنیم و در آن مردم و به خصوص جوانان، سوال‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح و مسئول مربوطه نیز پاسخ دهد.  

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه این حق مردم است که مسئولان به مشکلات آنها پاسخ دهند و امیدواریم این ایده در روزهای آینده عملی شود، اظهار داشت: ما براساس برنامه ریزی که انجام داده‌ایم می‌توانیم فرصتی را در طول ۱۰ دقیقه به مردم و جوانان جهت مطرح کردن سوال‌هایشان بگذاریم و مسئولین نیز در فرصت ۳۰ دقیقه‌ای پاسخ این سوالات را بدهند.

وی ادامه داد: این کار، کار بسیار خوبی است و ما اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر مسئولی موافق این ایده باشد، فرصتی را برای این کار اختصاص دهیم که در آن تعدادی از سوالات مردم مطرح شود و مسئول مربوطه پاسخ خود را بدهد.

حجت‌الاسلام شیرمردی در پایان خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم مسئولی را الزام به پاسخ به سوال‌های مردم کنیم اما این پیشنهاد را به آنها مطرح می‌کنیم که اگر موافق باشند فرصتی را برای پاسخ به جوانانی که به نماز جمعه می‌آیند اختصاص دهند.  

حسن رحیم پور ازغدی روز گذشته در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران پیشنهاد کرده بود که در تریبونهای نمازجمعه کرسی‌های انتقادی برای مسئولان کشور برگزار شود تا از این طریق مردم نمازگزار و مومن نقدها و سوالات خود را از مسئولان پرسیده و آنان نیز نسبت به این مسائل پاسخگو باشند.

رحیم‌پور ازغدی خود در سخنان روز گذشته‌اش انتقاداتی را نسبت به نظام بانکداری کشور مطرح کرد و گفت که در پاسخ به بسیاری از این انتقادات  و اسلامی نبودن سیستم بانکداری کشور بعضا مسئولان میگویند که ما مضطر هستیم و هنوز تحول به سمت بانکداری اسلامی صورت نگرفته است. رحیم پور گفت که این وضعیت در حقیقت حاصل اضطرار نیست، بلکه علت آن تنبلی مسئولان در تحول به سمت بانکداری اسلامی است.